ثبت ۳ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سه اثر تاریخی و فرهنگی دیگر در سطح استان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اعلام خبر ثبت سه اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی گفت: دو اثر از آثار یاد شده مربوط به کلات با عنوان محوطه رباط شرقی کلات واقع در دهستان هزار مسجد روستای کلات، ثپه سینه نو کلات واقع در دهستان هزار مسجد در مجاورت روستای سینه نو و یک اثر مربوط به درگز با عنوان تپه شرقی چقر واقع در بخش لطف آباد دهستان دیباج است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به استعداد قوی و جذاب این دو شهرستان در دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی افزود: کلات و درگز به لحاظ کوهستانی بودن و وجود ابنیه تاریخی، زمینه مساعدی برای جذب زائرین و گردشگران دارند و لازم است با معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی برای زائرین و گردشگران زمینه بهره‌وری و رونق اقتصادی را برای این شهرستان‌ها فراهم آوریم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: راه‌اندازی تور‌های یک و دو روزه از مشهد مقدس به این شهرستان‌ها، از ملزوماتی است که در ایام پیک و شرایط عادی پساکرونا می‌تواند در تراکم زدایی جمعیتی کمک شایانی کند.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.