معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خواستار کمک جامعه جهانی برای برگرداندن افراد زیر سن قانونی در اردوگاه‌ الهول سوریه به کشورهایشان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، گنادی کوزمین، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز جمعه خواستار اقدام جامعه جهانی برای نجات هزاران کودک که والدینشان داعشی بوده‌اند، در اردوگاه پناهندگان الهول سوریه شد.

به گفته او، در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار کودک سوری در این اردوگاه اقامت دارند، جایی که بیش از ۶۰۰۰ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا به ثبت رسیده است.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه علنی اعضای شورای امنیت گفت: «ما از جامعه جهانی درخواست می‌کنیم اقدامات عملی برای دفاع از جان کودکان بی‌گناه زندانی در این اردوگاه‌ها را انجام دهند.»

کوزمین افزود: «یادآوری کنم که کشور‌ها طبق قوانین بین الملل، از جمله کنوانسیون حقوق کودک، وظیفه دارند که تبعه خود را به کشور خود برگردانند. دولت‌ها باید مسئولیت اصلی محافظت از این کودکان و اطمینان از سالم برگشتن آن‌ها به کشور خود را به عهده بگیرند.»

او همچنین گفت که مقامات روس فعالانه در تلاش برای تخلیه شهروندان زیر سن قانونی از مناطق درگیری در سوریه هستند.

این دیپلمات روس در ادامه اضافه کرد: «هنگامی که ما در مورد کودکان صحبت می‌کنیم، حق سیاسی کردن این برنامه را نداریم. ما حق نداریم بین فرزندان خود و فرزندان دیگران فرقی قائل شویم.»

ژوئن گذشته، میشل باشلت، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از دولت‌های خارجی خواست تا به شهروندان خود در بازگشت به سوریه از کشورشان کمک کنند. او گفت که هزاران سوری، عراقی و شهروندان سایر کشور‌ها در اردوگاه‌های پناهندگان در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا هستند، در سوریه اقامت دارند. به گفته بشلت، اکثر آن‌ها در پی شکست داعش در شرق استان دیرالزور سوریه به اردوگاه‌های پناهندگان منتقل شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار