سلیمی گفت : بیش از ۸۰ درصد موارد شناسایی شده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی است و تاکنون موردی از ویروس هندی شناسایی نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سلیمی‌ خراشاد رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت:  ۶۱ هزار و ۹۱۳ نمونه PCR و ۱۵ هزار و ۹۵۸ مورد تست سریع (رپید تست) کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیماریابی و غربالگری افراد ایرانی و غیرایرانی در مبادی مرزی با جدیت در حال انجام است.

سلیمی گفت : هم اینک بیش از ۸۰ درصد موارد شناسایی شده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی است و تاکنون هیچ موردی از ویروس جهش یافته هندی در سطح استان شناسایی نشده است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: در مبادی ورودی مرز‌های استان در صورت مثبت شدن فرد ایرانی خدمات درمانی ارائه و آموزش‌های لازم درخصوص جداسازی با نظارت انجام می‌شود و همچنین افراد غیر ایرانی به کشور مبداء برگشت داده می‌شوند.

سلیمی تاکید کرد: با افزایش موارد مثبت در سیستان و بلوچستان و شناسایی مبتلایان به کرونا در استان از مردم درخواست می‌شود با عمل به توصیه‌های پزشکان، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از حضورغیر ضروری در تجمع‌های عمومی خودداری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار