نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سرمایه گذاری، تولید و تجارت پس از تصویب و راه اندازی منطقه آزاد سیستان باعث ماندگاری و مهاجرت معکوس مردم منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد سرگزی نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان اعلام تصویب منطقه آزاد سیستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام امید میان مردم منطقه افزایش پیدا کرده و بسیاری از مردم تصمیم بر ماندن در سیستان بخاطر افق مناسب پیش رو را گرفتند.

وی فلسفه ایجاد مناطق آزاد را تولید عنوان کرد و گفت: کشور افغانستان به عنوان متقاضی کالای ایرانی و بازار هدف بسیار خوب در مرز با منطقه سیستان قرار دارد.

نماینده شهر‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدلیل نبود زیرساخت‌های مناسب در حوزه سیستان بسیاری از سرمایه گذاران وورد نمی‌کردند تا در این نقطه سرمایه گذاری کنند به طوریکه با ایجاد مشوق‌ها از طریق ایجاد منطقه آزاد اعتبارات خوبی برای حوزه زیرساخت‌های منطقه جذب خواهد شد.

وی بازار مصرف افغانستان و امتیازات برای تولیدکنندگان در ایجاد منطقه آزاد را از دلایل پیگیری برای تصویب عنوان کرد و گفت: در این مدت تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران اعلام آمادگی کردند تا در منطقه آزاد سیستان سرمایه گذاری کنند.

سرگزی تاکید کرد: با ایجاد منطقه آزاد در سیستان در حوزه‌های معابر شهری، بزرگراه، آب و دیگر حوزه‌ها شاهد بهبود شاخص‌های زیرساختی در منطقه خواهیم بود.

وی اظهارداشت: خشکسالی متعدد در سالیان اخیر اقتصاد و معیشت مردم که از طریق کشاورزی، صیادی و دامداری تامین می‌شد را تحت تاثیر قرار داد و مهاجرت مردم منطقه در حال افزایش بود به طوریکه بسیاری از افراد بدنبال مهاجرت از منطقه بودند.

نماینده حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند که رونق گرفتن تجارت در منطقه باعث ماندگاری مردم می‌شود بیان کرد: رویکرد فعالیت‌های مردم در سیستان به سمت حوزه تجاری مورد توجه است و ایجاد منطقه آزاد در ولایت نیمروز کشور افغانستان باعث افزایش تبادلات بین دو کشور می‌شود.

وی گفت: پس از تصویب منطقه آزاد دبیرخانه مناطق آزاد کشور مدیر پروژه منطقه آزاد سیستان را معرفی و بدنبال امور اجرایی مطابق نقشه پیوست مراحل ایجاد آن را پیگیری و همزمان اساسنامه منطقه آزاد تدوین و به تصویب مراجع قانونی می‌رسد.

سرگزی با بیان اینکه از حقوق مردم سیستان در استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد سیستان دفاع می‌کنیم افزود: بدنبال اجرای دقیق قانون هستیم چرا که اگر قانون درست اجرا شود به طور قطع این مفسده به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و اجازه نمی‌دهیم که منافع این منطقه در اختیار یکسری افراد خاص و محدود قرار گیرد.

وی از پیگیری و نظارت دائم در فرآیند اجرای منطقه آزاد بعنوان نماینده مردم سیستان خبر داد و از صبوری مردم سیستان و تمام افرادی که در تصویب منطقه آزاد تلاش کردند تقدیر کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار