معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان سمنان گفت: ذخایر قطعی معدنی استان در سال گذشته حدود ۶۰ میلیون تن افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد فروهر معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان  از افزایش حدود ۶۰ میلیون تنی ذخایر قطعی معدنی استان در سال گذشته خبر داد وگفت: در سال قبل ۷۹ فقره پروانه و گواهی اکتشاف در بخش معدن استان صادر شده که از این تعداد ۴۰ فقره پروانه و ۳۹ فقره نیز گواهی کشف است.

او افزود: تعداد ۳۹ فقره گواهی کشف جدید با تنوع مواد معدنی فلزی و غیر فلزی شامل سنگ لاشه، منگنز، مس، خاک صنعتی، مارل، نمک، باریت، فلورین و ... در سطح استان صادر که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸، ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این تعداد گواهی کشف با تناژ ذخیره ۶۰ میلیون تن و هزینه عملیاتی حدود ۹۱ میلیارد ریال در بخش معدن استان صادر شده است که از نظر هزینه عملیات نسبت به سال ۹۸، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

فروهر تصریح کرد: در استان سمنان بیش از ۶۰۰ معدن دارای پروانه بهره داری با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۲۱ میلیون تن مواد معدنی فعالیت می‌کنند و ذخیره استخراج قطعی این معادن در حدود ۶۷۰ میلیون تن است.

انتهای پیام /گ

برچسب ها: صنایع معدنی ، صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.