مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از تکمیل طرح ساماندهی و اجرای آجرفرش شهیدگاه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با توجه به اهمیت مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اجرای طرح‌های مرمتی و ساماندهی در این مجموعه از مهمترین برنامه‌های بوده که در این راستا اقدامات به صورت مستمر انجام می‌شود.

او با اشاره به اجرای طرح ساماندهی و آجرفرش شهیدگاه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بیان کرد: این طرح مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و به‌زودی شاهد تکمیل آن خواهیم بود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مورد اقدامات پارسال در این مجموعه جهانی گفت: مرمت مستمر مجموعه، اجرای صحن قزلباش‌لار، ساماندهی شهیدگاه و تقویت اقدامات حفاظتی و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته پارسال در این مجموعه انجام شده است.

فلاحی از افتتاح هفت موزه در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد و افزود: این موزه‌ها شامل جنت‌سرا، سکه، اسناد، سفال، سنگ، عکس‌های قدیمی و سفال‌های مکشوفه بوده است که پارسال راه‌اندازی شد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به مرمت مدرسه پورسینا به عنوان عمارت دارالارشاد عنوان کرد: امسال برنامه‌ریزی شده تا در این مجموعه طرح‌های مختلف ساماندهی، توسعه‌ای و مرمتی تکمیل شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.