رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی:

سیل و تگرگ بیش از ۵۸۱ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد

عبداله یوسفی از وارد شدن خسارت بیش از ۵۸۱ میلیارد ریالی به مزارع و باغات استان بر اثر سیل و تگرگ در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عبداله یوسفی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت : تگرگ و سیل بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون ۵۸۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال به زیرساخت و بخش‌های مختلف زراعی و باغی استان خسارت وارد کرده است.


بیشتر بخوانید 


یوسفی با بیان اینکه بیشترین خسارت مربوط به شهرستان شیروان با ۲۰۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده است گفت: به شهرستان بجنورد ۱۷۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال، شهرستان مانه و سملقان ۱۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، شهرستان اسفراین ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، شهرستان جاجرم ۱۰۳ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال و شهرستان گرمه ۵۶ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

یوسفی افزود : تگرگ و سیل در سطح ۹۹۵ هکتار اراضی زراعی و ۱۳۷۰ هکتار در باغات استان خسارت زده و همچنین به ۴۵ واحد دامداری روستایی که شامل ۳۵۰ راس دام سبک و ۳ راس دام سنگین است خسارت وارد کرده است.

او اضافه کرد: همچنین در بخش آبیاری، به ۳ کیلومتر کانال آبرسانی، ۸ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۵ رشته قنات نیزخسارت وارد شده است.

در پایان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: از کشاورزان انتظار می‌رود برای جبران بخشی از خسارات حوادث طبیعی، از مزایای صندوق بیمه کشاورزی استفاده کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.