روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای، تصمیم مکرون برای گرامیداشت ناپلئون بناپارت را اهانت به فرانسه و ملت این کشور خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به قلم نویسنده فرانسوی خود، تصمیم امانول مکرون، رئیس جمهور فرانسه را برای گرامیداشت دویست مین سالگرد مرگ ناپلئون بناپارت را توهینی برای فرانسه و ملت این کشور خواند.

این روزنامه در مقاله خود نوشت با وجود آنکه ناپلئون بناپارت میلیون‌ها نفر از ساکنان آفریقا و جزایر کارائیب را کشته؛ اما همچنان به عنوان شخصیتی برجسته در فرانسه مورد احترام قرار می‌گیرد و مکرون، رئیس جمهور این کشور در سخنرانی خود تاجی از گل بر سر قبر ناپلئون قرار می‌دهد و او را بخشی از خود می‌خواند.

در این گزارش همچنین آمده است در جهانی پس از «زندگی سیاهان مهم است» و پس از جنبش «می‌تو» که بر یادبود قربانیان استبداد و افرادی که در برابر استبداد ایستاده اند، متمرکز شده است، تصمیم مکرون برای گرامیداشت یک نفر که از منفورترین افرادی است که حقوق بشر را نقض کرده، اهانتی برای هر فردی می‌شود که از این حقوق امروزه حمایت می‌کند.

این نشریه سپس به تناقضی در این خصوص اشاره کرده و می‌گوید فرانسه امسال بیستمین سالگرد قانون توبیرا (وزیر دادگستری سیاه پوست سابق فرانسه) که به رسمیت شناختن برده داری را جنایت ضد بشری خواند، جشن می‌گیرد؛ در حالی که ناپلئون به شدت با این جنایات مرتبط است.

گفتنی است میراث سوزان ناپلئون هنوز باعث دودستگی فرانسویان است. اختلاف فرانسویان درباره بزرگداشت ناپلئون از پنجاه سال پیش یعنی زمان برگزاری مراسم دویستمین سالگرد تولد او شدت گرفت. بحث و جدل اصلی بر سر تصمیم او برای بازگرداندن برده‌داری در جزایر تحت مالکیت فرانسه در جزایر کارائیب و اقیانوس هند بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار