عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و ۵۲۴ واحد مسکن ملی با حضور وزیر راه و شهرسازی در پنج شهر یزد، اردکان، اشکذر، میبد و زارچ در استان یزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین عملیات ساخت واحد‌های مسکونی استان یزد، گفت: استان یزد با آغاز عملیات اجرایی حدود ۸ هزار مسکن و بهره برداری از ۴۰ واحد مسکونی یکی از استان‌های پیشرو در کشور در زمینه طرح اقدام ملی مسکن است.

عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و ۵۲۴ واحد مسکن ملی هم با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پنج شهر یزد، اردکان، اشکذر، میبد و زارچ در استان یزد آغاز شد.

سه هزار و ۱۲۰ واحد در یزد، ۲۲۳ واحد در میبد، ۲۵۶ واحد در اردکان، ۱۰۹ واحد در زارچ و ۵۷ واحد در اشکذر ساخته می‌شود و یک هزار و ۶۶۰ واحد هم مربوط به بنیاد شهید است.

مجموعا ۲۴ هزار و ۱۴۰ نفر در استان یزد برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که در نهایت هشت هزار و ۹۸۳ نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۷۸۷ نفر وجه خود را تاکنون واریز کرده اند.

 بهره برداری از بزرگراه کنار گذر زارچ - اشکذر

هزینه این بزرگراه به طول ۳۴ کیلومتر و عرض۱۲ متر، ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام شد که ارزش آن هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است. 

صرفه جویی در هزینه سوخت، کاهش تصادف جاده‌ای و کاهش بار ترافیکی از مزایای طرح یادشده است.

همچنین امروز ۲۰ طرح باز افرینی شهری نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری کشور گفت: یکی از این طرح‌ها باز افرینی بافت تاریخی مهر پادین مهریز بود که با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان اجرایی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار