رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مطبوعات و تمام رسانه‌ها نه تنها در بحران کرونا بلکه در بحران‌های مختلفی همچون زلزله، سیل و مسمومیت با قارچ همکاری بسیار خوبی با نظام سلامت داشته‌اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در مقابله با بحران کرونا یکی از نقش‌های بسیار مهم را رسانه‌ها داشته اند، در این مدت خبرگزاری ها، مطبوعات، صدا و سیما و فضای مجازی همیشه در کنار ما بودند.

او گفت : ما در هنگام مواجه با پیک‌های مختلف با برگزاری نشست‌های متعدد خبری از نقش بسیار مهم و نفوذ شما در بین مردم جهت روشنگری و آگاهی بخشی و هشدار به آن‌ها در راستای رعایت جدی دستورالعمل ها بهره بردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: خوشبختانه با کمک و همراهی رسانه‌ها در اطلاع رسانی و با آموزش‌های لازم به مردم در استان در مدیریت کرونا با مشکل جدی مواجه نشدیم و تمام افرادی که در امر اطلاع رسانی و آموزش دخیل بودند بسیار خوب کار کردند.

او افزود: هم اکنون برای مقابله با کرونا آموزش نقش اول را دارد و اگر اطلاع رسانی و آموزش بیشتری در این زمینه داشته باشیم، از افزایش موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر در استان جلوگیری می‌شود و موفقیت بیشتری در مدیریت کرونا در استان خواهیم داشت.

مرادی ادامه داد: ارتباط بسیار خوبی بین روابط عمومی دانشگاه و رسانه‌ها وجود دارد، همچنان از مطبوعات و رسانه‌ها خواهش می‌کنم همچون گذشته همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند و خواسته‌ها و اطلاعات لازم را به مردم اطلاع دهند تا در کنترل بحران کرونا در استان موفق‌تر عمل نماییم.

او افزود: هم اکنون واکسیناسیون مهمترین مساله در کنترل کووید است، واکسیناسیون در طول تاریخ در بیماری‌ها تاثیر مثبتی داشته است، بیماری‌هایی مانند آبله، سرخک و فلج اطفال با کمک واکسیناسیون به طور کامل کنترل شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه با تزریق واکسن کرونا حداقل یک ایمنی نسبی ایجاد می‌شود که در کنترل بیماری بسیار موثر خواهد بود.

او افزود: برای کنترل بیماری کووید هر واکسنی که در دسترس باشد باید مورد استفاده قرار گیرد چرا که تمام واکسن‌های موجود اثربخشی و ایمنی لازم را ایجاد خواهند کرد.

مرادی ادامه داد: بر این اساس تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح در خصوص واکسیناسیون کرونا در ادامه روند واکسیناسیون بسیار مهم است.

او گفت: واکسن ایرانی در صورت تولید و تایید کامل بسیار کارساز خواهد بود، باید توجه داشت که انستیتو پاستور ایران ۱۰۰ سال قدمت دارد و کشور ما از نظر پزشکی، تولید واکسن و بیوتکنولوژی جز ۱۰ کشور اول جهان به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: شاید تولید واکسن داخلی مهمترین راه حل برای کنترل کرونا باشد و در این صورت خیلی زودتر به ایمنی جمعی خواهیم رسید.

او ادامه داد: براساس سند ملی واکسیناسیون که در ستاد ملی کرونا تصویب شده است، واکسیناسیون براساس دستورالعمل های تعیین شده انجام می‌شود.

مرادی گفت: با این حال و با توجه به در معرض خطر بودن اصحاب رسانه و ارتباط زیادی که به واسطه شغل خود با مردم دارند، پیشنهاد خانه مطبوعات و رسانه‌های استان برای در اولویت قرار گرفتن در واکسیناسیون کرونا را مطرح خواهیم کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.