عضو هیئت رئیسه مجلس:

دو طرح تحقیق و تفحص شفافیت مالی در مجلس کلید خورد

حجت‌الاسلام سلیمی گفت: دو تحقیق و تفحص مهم و اساسی را در مجلس کلید زدیم.

حجت‌الاسلام سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از کلید خوردن دو طرح تحقیق و تفحص مهم و اساسی شفافیت مالی شامل تحقیق و تفحص از هزینه‌های انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری و تحقیق و تفحص از هدیه‌های برجامی در مجلس شورای اسلامی  خبر داد.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: تحقیق و تفحص از هزینه‌های انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری برای این است که بدانیم اسپانسر این‌ها چه کسی هست و این پول‌های چند صد میلیاردی و چند ده میلیاردی در این تبلیغات در کل کشور از کجا آمده است؟

او اضافه کرد: باید مشخص شود کسانی که به ستاد آقای فلان کمک کرده‌اند چه کسانی بودند؟ پولشان از کجا آمده و آیا مسئولیتی در دولت گرفته اند یا نه؟ و اگر مسئولیت گرفته اند چه مسئولیت‌هایی بوده است؟

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این تحقیق و تفحص را بنده پیشنهاد داده ام و در مجلس کلید زده ام و انشاالله برای سالم سازی بدنه دولت، این را باید پیش ببریم.

او ادامه داد: تحقیق و تفحص دوم اینکه ما اعتقاد به شفافیت داریم یعنی باید همه چیز در کشور شفاف باشد، شفافیت برای همه است و تنها برای دیگران نیست.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: طبق قانون بودجه باید مصوبه مجلس باشد و دولت باید عمل کند که در این راستا سوال مهم اینست که در برجامی که مقام معظم رهبری فرمودند خسارت محض بود ده‌ها سکه به عده‌ای دادند منبع تامین این سکه‌ها کجاست؟ به چه کسانی داده اند؟ و به چه مقدار بوده؟ چون در مجلس که مصوب نشده و قانون هم که در این رابطه نگفته است به آقایان سکه بدهید.

او اضافه کرد: سوال این است که این‌ها که حق ماموریت‌های عجیب و غریب گرفته بودند حتی اضافه کار هم گرفتند، این سکه‌ها برای چه بود برای خسارت محض؟ این تحقیق و تفحص را هم در مجلس کلید زدیم و حتما از کجا آورده‌ای را پیگیری خواهیم کرد؟.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته بعدی اینکه یکی از کاندیدا‌های ریاست جمهوری گفته است من یک خانه ۱۰۰۰ متری در تهران دارم و هفده آپارتمان هم در اصفهان دارم، سوال این است که از کجا آورده است؟ و این قانون از کجا آورده‌ای را در مورد آن‌ها اجرا خواهیم کرد.

حجت الاسلام سلیمی گفت: باید مردم هوشیار باشند این آدم‌های اشراف زاده، افرادی که زندگی اشرافی دارند و کسانی که در تهران بهترین جای خوش آب و هوا و بهترین نقطه تهران خانه هزار متری دارند که مردم ده متر آپارتمان هم ندارند، آیا این‌ها درد محروم را میفهمد؟ آیا میفهمد صف مرغ یعنی چه؟ متوجه می‌شوند صف روغن یعنی چه؟

او گفت: مردم به هوش باشند ما از آن‌ها تحقیق و تفحص خواهیم کرد، البته قانون از کجا آورده اید هم تصویب کرده‌ایم و پیگیری خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کسی که از اول انقلاب مسئول بوده، از کجا آورده است ارث که به آن‌ها نرسیده؟ آقای دیگری هم که در جماران ملک دارد تحقیق و تفحص آن را پیگیری خواهیم کرد، باید مسائل شفاف شود و شفافیت برای هر کس در هر مقامی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.