مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از افزایش ۶۲ درصدی کل کمک‌های مردمی به نیازمندان در شرایط کرونایی استان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت:مردم نوع‌دوست استان در سال ۹۹ به‌رغم شیوع کرونا مشارکت‌ در کمک به محرومان داشتند.


بیشتر بخوانید


الهی راد مجموع کمک‌های مردمی را ۱۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال گذشته اعلام کرد و افزود: این کمک‌ها نسبت به سال قبل آن ۶۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به طرح اکرام ایتام اشاره کرد و گفت: کمک مردمی در این طرح به ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید که با یک جهش مناسب ۵۹ درصد افزایش‌یافته است.

الهی راد همچنین عنوان کرد: از رقم کلی جمع‌آوری‌شده در سال ۹۹، ۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان آن در بخش صدقات بود که در این زمینه نیز بیش از ۵۵ درصد افزایش کمک مردمی داشتیم.

او همچنین رقم کلی پرداخت زکات در استان را بیش از ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: زکات پرداختی سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن ۱۷ درصد افزایش داشته است.

الهی راد  درباره کمک‌های مردمی پرداختی در حوزه مراکز نیکوکاری نیز گفت: کمک‌های مردمی در سال قبل در مراکز نیکوکاری بیش از ۷۴ درصد افزایش‌یافته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۶۰۰ فرزند یتیم و محسنین در خراسان شمالی تحت حمایت امداد هستند گفت: ۲حدود ۲۲ هزار و ۱۶ حامی از این افراد حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.