پایان نامه‌های دانشجویان نخبه در رشته های تولید و صنعت در شرایطی بایگانی دانشگاه‌های کشور بدون استفاده رها شده است که می‌تواند تحولی شگرف در صنعت کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پایان نامه‌های حوزه تولید و صنعت  در شرایطی در بایگانی دانشگاه‌های کشور بدون استفاده رها شده است که می‌تواند تحولی شگرف در صنعت کشور ایجاد کند.

 برنامه ریزی ها در هر جامعه ای بر اساس  پژوهش و تحقیق است ، اما پژوهش تا چه اندازه در نظام برنامه ریزی، اجرا و بهره وری اثرگذار است و كدام یك از پژوهش ها نیاز یك جامعه را برطرف می كند موضوعی است که باید برای آن برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

این که چرا برخی از پژوهش ها تنها در كتابخانه، مراكز علمی و دانشگاهی بایگانی می شوند، مواردی است كه ذهن نخبگان و اقتصاد دانان جامعه را درگیر خود كرده است در صورتی که استفاده بهینه از این پژوهش و پایان نامه ها در صنعت کشور کارساز و راهگشا است.

یکی از این پایان نامه های راهگشا پایان نامه های تولید و صنعت دانشجویان نساجی است که در این خصوص با مالمیر، رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز گفت و گو کردیم.

مالمیر، رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز از وابستگی به فناوری و مواد اولیه به عنوان یک چالش عمده این صنعت و دیگر صنایع نام برد و بر ضرورت برنامه ریزی برای استفاده بهینه از پایان نامه‌های دانشجویان نخبه برای رهایی از این وابستگی‌ها تاکید کرد.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز با اشاره به انبوه پایان نامه‌های دانشجویان نخبه در رشته‌های تولید و صنعت گفت: این پایان نامه‌ها در شرایطی در بایگانی دانشگاه‌های کشور بدون استفاده رها شده است که می‌تواند تحولی شگرف در صنعت کشور ایجاد کند.

مالمیر افزود: طی یک سال اخیر در پوشش تعامل صنعت و دانشگاه در این زمینه حرکت‌های کمرنگی انجام شده که انتظار صنعت نساجی در مسیر رهایی از وابستگی‌ها را برآورده نمی‌کند، لذا ضروری است دراین راستا اقدامات و برنامه ریزی‌های کارآمدی انجام شود.

او افزود: امروزه نبود زمینه مناسب شغلی برای بسیاری از دانش آموختگان سبب شده است تا این قشر تحصیلکرده به شغل‌های کاذب روی آورند.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز گفت: برای رفع این معضل باید مراکز آموزشی عالی به نحوی برنامه ریزی کنند که این سرمایه‌های ارزشمند انسانی بیشترین بازده را برای جامعه در بر داشته باشند.

مالمیر به نشست‌های مستمر و مفید بین صنایع نساجی البرز با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در مسیر رفع چالش کمبود نیروی ماهر اشاره کرد و افزود: برنامه‌های در حال اجرا در بحث تربیت نیروی انسانی ماهر در جوار تولید تا کنون درخور توجه بوده و بستر را برای رفع مشکل حاد کمبود نیروی انسانی مورد نیاز این صنایع هموار کرده است.

او با اشاره به اشتغالزایی، صادرات محوری و ارزآوری بالای صنایع نساجی، پوشاک و چرم کشور گفت: یکی از راهکار‌های مهم در مسیر توسعه این صنایع توجه خاص مراکز فنی و حرفه‌ای کشور به آموزش و تربیت نیروی ماهر و کارآمد است.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز افزود: علی رغم حجم زیاد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، متاسفانه خیلی صنایع از جمله صنایع نساجی با کمبود نیروی متخصص مواجه هستند.

مالمیر افزود: انجمن نساجی در راستای امضای تفاهم نامه‌ای با فنی حرفه‌ای استان البرز تا کنون حرکت‌های موثری را در جهت تامین نیرو‌های ماهر مورد نیاز این صنایع تجربه کرده است.

اوافزود: اداره کل فنی حرفه‌ای این استان در قالب طرح اشتغال مهارت محور این امکان را فراهم آورده است تا نیروی انسانی ماهر بر اساس نیاز‌های واقعی تحت آموزش‌ها قرار گیرند.

مالمیر گفت: البرز در بحث مهارت‌های فنی و تربیت نیروی انسانی ماهر و کار آزموده از ظرفیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ر.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِیله همیشگی و گریبانگیرقشرفرهیخته جامعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاش اجازه استفاده از این پایان نامه هارو ب دانشجویان بدن تا با کمک این پایان نامه ها ماهم ایده بگیریم و کار جمع اوری پایان نامه برامون اسونتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
رعنا رابی
۱۱:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
کمی به جوانان میدا ن بدهید
Iran (Islamic Republic of)
پوریا عباسی
۱۱:۴۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان حرف بزنی میگن تقصیر اینه تقصیر اونه
Iran (Islamic Republic of)
لاله محمدی
۱۱:۴۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاش رسیدگی بشه به این موضوع
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۱۱:۴۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا جوانان الان نیاز به کار دارن کار هست اما با حقوق کم