معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۹۰۰ نفر بیمار خاص و صعب العلاج سیستان و بلوچستان تاکنون واکسن کرونا را به طور رایگان دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر قاسم میری علی آباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  گفت: با توجه به برخورداری از سیستم ایمنی پایین و مراجعات مکرر به مراکز درمانی بیماران خاص و صعب العلاج این گروه همواره در معرض خطر ابتلاء به کرونا هستند و از گروه‌های اولویت‌دار در دریافت واکسن بوده‌اند.

او ادامه داد: هزار و ۲۰۰ بیمار هموفیلی، سه هزار و ۲۰۰بیمار تالاسمی ماژور، ۸۰۰ بیمار دیالیزی، ۳۵ بیمار پروانه‌ای و حدود ۷۵۰ بیمار ام اس تاکنون در سیستان و بلوچستان شناسایی شده‌اند که روند واکسیناسیون آنان با قوت ادامه دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آن دسته از بیماران خاص و صعب العلاج سیستان و بلوچستان که تاکنون واکسینه نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی که تحت پوشش آن هستند نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

وی با اشاره به آمار بیماران کرونایی سیستان و بلوچستان گفت: با افزوده شدن ۷۰ نفر جدید در شبانه روز گذشته شمار مبتلایان کرونا در استان به ۳۳ هزار و ۲۵۳ نفر رسیده است.

علی آباد تاکید کرد: افراد در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار