بارندگی‌های اخیر جانی دوباره به قنوات ایرانشهر بخشید

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت:در پی بارندگی‌های هفته گذشته در این شهرستان و حوزه رودخانه دامن قنوات منطقه جانی دوباره گرفت و موجب خوشحالی کشاورزان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بسیاری از قنات‌های منطقه در پی خشکسالی و کاهش بارش‌ها کم آب و خشک شده بودند که هم‌اینک شاهد جریان آب در قنات‌های خشک شده هستیم.

او بیان کرد: در سال گذشته ٢٠ رشته قنات در سطح شهرستان ایرانشهر با ٢٣ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی که تخریب شده بودند بازسازی و احیا شد که باعث زیر کشت رفتن بیش از ٢٠٠ هکتار از اراضی منطقه پس از ١٠ سال گردید.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به خوشحالی باغداران و کشاورزان منطقه در پی افزایش منابع آب کشاورزی افزود:بارش‌ها موجب فعال شدن قنات‌ها شده و کشاورزی و باغداری این منطقه دوباره رونق گرفته است.

او با بیان اینکه بارش‌ها هنوز نتوانسته کمبود منابع آب کشاورزی را در ایرانشهر جبران کند، ادامه داد: سطح آب‌های زیرزمینی باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی در منطقه پایین است و بارندگی‌های اخیر هنوز نتوانسته جبران کم‌آبی سفره‌های آب زیرزمینی را بکند.

فیاضی گفت: صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی باید مورد توجه باغداران و کشاورزان قرار گیرد و باید در مسیر حفظ منابع آب از تجهیزات آبیاری نوین در باغات و اراضی کشاورزی استفاده شود.

او بیان کرد: ٣٠٠ رشته قنات در سطح ایرانشهر فعال است بطوریکه بیش از ۶٠٠ هکتار از اراضی این شهرستان از طریق این تعداد قنات آبیاری می‌شوند.

ایرانشهر با بیش‌از ١٧ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و بیش از ٧ هزار بهره‌بردار به عنوان یکی از مناطق مستعد کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار