به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز بر لزوم کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات از نیمه اردیبهشت ماه امسال تاکید کرد و گفت: در این راستا طی روزهای آتی شاهد برگزاری مانور سراسری جهت پایش و کنترل رعایت و انجام این امر توسط ادارات خواهیم بود.
کاظمی با بیان اینکه امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی و گرم شدن پیش از موعد هوا با کاهش تولید نیروگاههای برقابی و افزایش مصرف انرژی مواجه هستیم، بر لزوم مدیریت بار برای عبور کمعارضه از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ تاکید کرد.
او در تشریح اقدامات لازم جهت عبور موفق از دوره پیک بار امسال، گفت: نصب تجهیزات IOT اینترنت اشیا برای سیستمهای سرمایشی ادارات جزو برنامه این شرکت است و بایستی ادارات شهرستانهای تبریز، اسکو و آذرشهر در این زمینه همکاری لازم را با شرکت توزیع نیروی برق تبریز به عمل آورند تا در فرصت محدود باقیمانده، تجهیزات تامین شده و مورد بهرهبرداری قرار بگیرند.
او افزود: مولدهای اضطراری ادارات بایستی آماده به کار شوند و در دوره پیک از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در مدار باشند و مورد استفاده قرار گیرند و ادارات باری به شبکه تحمیل نکنند.
کاظمی با بیان اینکه به همراه مدیران عامل شرکت برق منطقهای و توزیع نیروی برق آذربایجانشرقی طی نامهای به استاندار محترم نسبت به تغییر ساعت ادارات و خاتمه زمان فعالیت ادارات در ساعت ۱۳ پیشنهادی مطرح کردهایم، گفت: از مشترکان چاههای کشاورزی خواستاریم تا از ساعت ۱۲ تا ۱۸ به هیچ عنوان از پمپاژها استفاده نکنند و حدالامکان از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ فعالیت نکنند.
او گفت: جایگاههای CNG نیز همکاری لازم را با شرکتهای توزیع به عمل آورند و از ساعت ۱۲ تا ۱۸ در بازههای دو ساعته بار مصرفی را صفر کنند.
او در رابطه با واحدهای صنعتی نیز گفت: واحدهای صنعتی از ساعت ۱۲ تا ۱۸ از برق شبکه استفاده نکنند و برنامه کاری خود را به ساعات غیر از این بازه زمانی انتقال دهند، در این راستا نیز مطابق سالهای گذشته به طور مشترک با مدیران و کارشناسان اداره کل صمت و شرکت شهرکهای صنعتی جلسات هماهنگی برگزار شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین از مشترکان پرمصرف خانگی خواست تا با صرفهجویی، خود را به مشترکان خوشمصرف و کممصرف برسانند.
او مقابله جدی با تولیدکنندگان غیرمجاز ارز دیجیتال را از اصلیترین برنامههای این شرکت دانست و افزود: تعدیل روشنایی معابر، فرهنگسازی از طریق صدا و سیما و شبکههای اجتماعی و همراه کردن مردم عزیز برای عبور از دوره پیک از جمله مهمترین وظایف شرکت در این راستا است.
انتهای پیام/ک