رئیس انجمن طبیعت‌گردی ایران گفت: استفاده از نوآوری، خلاقیت و تغییر دیدگاه سنتی می‌تواند به کاهش تأثیرات کرونا کمک کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرید جواهرزاده رئیس انجمن طبیعت‌گردی ایران  با اشاره به طولانی شدن شیوع کرونا و اینکه چه استراتژی‌هایی را می‌توان برای مقابله با این موضوع در پیش گرفت،گفت: مسئله بازگشت صنعت گردشگری به مراحل ابتدایی خود کمی با ایراد همراه است. معضل کرونا به این زودی رفع نخواهد شد و باید از صبر بیهوده بدون هیچ برنامه‌ریزی و اقدام عمل برای رسیدن به دوران پسا کرونا اجتناب کنیم.

او با اشاره به تاثیرپذیری که یکی از مهمترین ویژگی‌های صنعت گردشگری است، افزود: از ویژگی‌های صنعت گردشگری همین است که با مشکلاتی همچون سونامی، بیماری و از این قبیل موارد همخوانی ندارد و تاثیر خود را به سرعت و به شدت نشان می‌دهد؛ در این یک سال پس از شیوع کرونا نیز دریافتیم، گردشگری اولین صنعتی بود که به واسطه این بیماری آسیب جدی دید.

رئیس انجمن طبیعت‌گردی ایران همچنین به مشاغل مرتبط با گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: واقعیت این است که تقریبا یک دهم شاغلین جهان با صنعت گردشگری در ارتباط هستند و زمانی که از گردشگری صحبت می‌کنیم باید بدانیم این صنعت چه حوزه‌هایی را در بر می‌گیرد، در نتیجه به سادگی نمی‌توان در برابر موج فزاینده بیکاری این همه نیروی انسانی سکوت کرد.

جواهرزاده بیان کرد: در دوران کرونا باید خلاقیت و ابتکار عمل نشان داد و نوآوری داشت، در حقیقت همین سازوکار است که می‌تواند هم مشتری را راضی نگاه دارد و هم با کرونا سازگار باشد.

او تصریح کرد: بنابراین بیشتر خلاقیت‌های گفته شده باید مبتنی بر الکترونیک و IT باشند و در نتیجه باید نگاه سنتی را تغییر داد و با علم و فناوری روز به شکلی نوآورانه برخورد کرد.

رئیس انجمن طبیعت‌گردی ایران با اشاره به چالش‌های پیش رو در صنعت هتلداری، تأکید کرد: در این روز‌های مواجه با کرونا اتاق‌های هتل‌ها به سمت تک تخت یا سینگل پیش خواهند رفت و با افزایش خدمات روم سرویس و سرو صبحانه در اتاق یا Continental به جای خدمات بوفه رو به رو خواهیم بود.

جواهرزاده همچنین با اشاره به تغییراتی عمده در فعالیت آژانس‌ها اظهار کرد: درخواست برای برگزاری تور‌های گروهی عمومی کاسته شده است و افراد بیشتر ترجیح می‌دهند سفر‌های خود را صرفا همراه با افراد آشنا و یا خانواده تجربه کنند.

او افزود: همانطور که در سال‌های پیش با افزایش فروش آنلاین در آژانس‌ها مواجه بودیم، شیوع کرونا این تغییر جریان را سرعت بخشید.

رئیس انجمن طبیعت‌گردی ایران  به اهمیت وجود سیستم‌های الکترونیک و IT اشاره کرد و ادامه داد: گردشگری با یک پوست‌اندازی مواجه است و ما باید با بخشی از بنگاه‌های گردشگری که نتوانستند نگاه خلاقانه و نوآور داشته باشند در جریان کرونا خداحافظی کنیم.

جواهرزاده بیان کرد: ما به عنوان انجمن طبیعت‌گردی ایران همچنین در این دوران که هنوز کرونا به پایان نرسیده است به عموم آژانس‌ها تاکید می‌کنیم، تمام توصیه های بهداشتی را رعایت کرده و همچنین از راهنمایان تخصصی طبیعت‌گردی که افرادی دوره دیده، آشنا به مسائل بهداشتی و کمک‌های اولیه هستند، استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار