رئیس قوه قضاییه گفت:هیچ موضوعی بن بست ندارد و نباید هیچ کارخانه ای تعطیل بماند و هنر یک مدیر شایسته رفع موانع برای تولید کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رئیس قوه قضاییه در جلسه فعالان اقتصادی و بررسی مشکلات آن‌هابا اشاره  اینکه شعار امسال  رفع موانع وپشتیبانی از تولید است گفت:  تمام مسولان باید برای حل مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان کمر همت ببندند.

آیت الله رئیسی  ادامه داد: یکی از مسایل مهم برای توسعه تولید تسهیل در امور ساده کردن گرفتن مجوز و برداشتن قانون های دست و پاگیر است.

او ادامه داد: مسئولیت باید با مدیریت جهادی و جدی انجام شود و مسئولان باید با برای رفع مشکل تولید کننده پیگیر  باشند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: خیلی از مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد قابل حل شدن است باید برای افرادی که آمادگی تولید و کار آفرینی هستند موانع رفع شود و راه را برایشان هموار کرد.

آیت الله رئیسی گفت: هیچ موضوعی بن بست ندارد و نباید هیچ کار خانه ای تعطیل بماند و هنر یک مدیر شایسته رفع موانع برای تولید کننده است.

او تاکید کرد: در تولید و توسعه اقتصاد نباید و نشد نداریم البته اجرای قانون باید انجام شود اما  قانون های دست و پاگیر وغیر ضروری هم باید اصلاح شوند.

رئیس قوه قضاییه افزود:ثبات در تصمیم گیری برای توسعه تولیدات امر مهمی است نباید به دفعات مختلف بخشنامه ها تغییر کند و موانعی برای ادامه تولید شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بانک ها حق ندارند سودی بیشتر از میزان بانک مرکزی دریافت کنند تاکید کرد: باید از تولید و صادرات حمایت جدی شود چرا که استقلال در کسب و کار و اقتصاد باید وجود داشته باشد.

او بیان کرد : بانک ها باید برابر قانون عمل کنند و هنگامی که واحدهای تولیدی در اختیار آن‌ها قرار گرفت حق ندارند کار را راکد نگه دارند  در غیر این صورت با آن ها برخورد قانونی خواهد شد.

رییس قوه قضاییه گفت: هیچ مشکلی و گره ای نیست که از سوی مسئولان حل نشود چرا که در کشور امکانات خوبی وجود دارد و زمینه و فرصت برای کار آفرینی بسیار است و مدیران هم وظیفه دارند جوانان کار آفرین را تشویق و زمینه تولید و اشتعال را برای آن‌ها  فراهم کنند.

در این جلسه تعدادی  فعالان اقتصادی در بخش های صنعت و کشاورزی مسائل و مشکلات خود را از جمله مسائل بانکی و قوانینی دست و پاگیر صدور مجوزهای تولید مطرح کردند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید در کشاورزی برنامه‌ریزی داشته باشیم، تاکید کرد‌: نباید تولید به گونه‌ای باشد که در یک سال کمبود محصولات باشد و در سال دیگر تولید به اندازه بیش از نیاز شود.

رئیسی گفت: حمایت جدی از تولیدات و صادرات بسیار مهم است و لازم است همه در این میدان انجام وظیفه کنند و این مهم نیز  نیاز به کار و عمل دارد.

وی به موضوع شرکت زمرد آسیا اشاره  کرد و افزود: مشکل این شرکت اگر حل نشود ما به صورت کشوری در آن ورود می‌کنیم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار