همزمان با سالروز سفر رهبری به کردستان:

آلبوم موسیقی "ذکرو دف"‌در سنندج رونمایی می‌شود

به همت حوزه هنری کردستان درآستانه عیدسعید فطر وهمزمان باسالروز سفر مقام معظم رهبری به استان از آلبوم‌ موسیقی"ذکر و دف"‌در سنندج رونمایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان روز یکشنبه در نشست خبری گفت: یکی از اهداف وسیاست‌های محوری حوزه هنری در بخش موسیقی ترویج مضامین رفیع اسلامی و انسانی و الگوسازی از طریق تولیدات ارزشی و نمونه است که در این راستا توسعه تعلق خاطر نسبت به پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت(ع) مورد توجه جدی است.

او افزود: تولید و معرفی موسیقی فاخر و توجه به موسیقی عرفانی و محلی به منظور حفظ و حراست از این نوع موسیقی از دیگر اولویت‌هایی است که در زمینه موسیقی در دستور کار حوزه هنری قرار دارد.

مرادی گفت: بر این اساس در چند سال اخیر تلاش شده به منظور تشویق هنرمندان توانمند استان به خلق آثار ارزشمند موسیقایی آثاری را در قالب کتاب، آلبوم موسیقی و پژوهش انجام شود که حاصل آن تولید سه آلبوم موسیقی" گول هه نار" با صدای دیلان نصیری، "دَریاب و دُریاب" با صدای محی الدین شعبانی، آلبوم "کوسالان" با صدای هیوا شاه محمدی با گویش اورامی شد.

رییس حوزه هنری کردستان یادآور شد: عرضه کتاب "پرواز" نت‌هایی برای کمانچه اثر "راشد بابا شهابی"،کتاب ۲جلدی "آموزش جامع دف نوازی" اثر"فرزاد عندلیبی" کتاب پژوهشی‌"موسیقی اورامان" اثر"مهدی احمدی" ، کتاب پژوهشی‌"مفهوم بند در موسیقی کردهای مکریان" اثر"‌کژوان‌ضیاء الدینی" از دیگر اقدامات انجام شده است.

او ادامه داد: در بخش موسیقی عرفانی درکنار برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی دف نوای رحمت، یادواره سید بهاء الدین شمس قریشی، اجرای گروه هزاردف، تولید آلبوم نیز در دستور کار قرار گرفته شد که حاصل آن تولید اثر "ذکر ودف " با صدای استاد خلیفه عبدالرحمن غوثی است که قطعاتی عرفانی در مدح حضرت رسول (ص) و معصومین (ع) را در ۱۱ قطعه از مقام‌های خانقاهی طریقت قادریه را به زبان های کردی و فارسی اجرا و عرضه خواهد شد.

مرادی اظهار داشت: این اثر ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ همزمان با دوازدهمین سالروز سفر تاریخی و پر خیر وبرکت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان کردستان و در آستانه عید سعیدفطر با حضور جمعی از مسوولان استان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حضور محدود جمعی از هنرمندان در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی می‌شود.

گفتنی است؛رهبر معظم انقلاب در ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۸۸کردستان سفر کردند و به مدت هشت روز مهمان مردم این استان بودند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.