رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به شدت کاهش یافته و علت آن استفاده نکردن برخی مردم از ماسک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری در چند روز اخیر از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پایین‌ترین قسمت جدول رده‌بندی استان‌ها قرار گرفته است و رتبه این استان بین سوم تا ششم آخر جدول متغیر است.

او افزود: استفاده از ماسک یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به شدت در استان کمرنگ شده است و شرایط مطلوبی ندارد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: با بررسی‌های میدانی انجام شده مشخص شد که همچنان خریداری ماسک برای بسیاری از خانواده‌ها مقدور نبوده و تهیه آن در اولویت قرار ندارد.

او اظهار داشت: با تداوم روند کاهشی شدن تعداد بیماران سرپایی و بستری می‌توان گفت که استان قله موج چهارم شیوع کرونا را پشت سر گذاشته است، اما آسیب‌های این روند نزولی را نباید نادیده گرفت چراکه ممکن است برخی مکان‌های کانونی و خوشه‌ای ابتلا به ویروس در روستا‌ها و شهر‌ها شکل بگیرد و موجب کند شدن روند کاهشی شود.

شیرانی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد از حجم اشغال تخت‌های بیمارستانی استان در مقایسه با زمانی که در اوج موج چهارم قرار داشتیم، کاهش یافته است.

او ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار دوز واکسن در مرحله اول و مرحله دوم به جامعه هدف تزریق شده است و افراد بالای ۸۰ سال نیز که موفق به دریافت واکسن نشده‌اند می‌توانند به مراکز مربوطه مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار