مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: ۳ هزار و ۲۹۶ واحد گلخانه‌ای استان یزد به شبکه گاز طبیعی متصل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،علی اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: گازرسانی به گلخانه‌ها و بخش کشاورزی یکی از پروژه‌های اولویت دار این شرکت است.

او افزود: با توجه به روند رو به رشد واحد‌های تولید محصولات کشاورزی به ویژه کشت گلخانه‌ای در سال‌های اخیر، گازرسانی به بخش کشاورزی نیز در این سال‌ها همزمان با توسعه شبکه‌های گازرسانی شتاب خوبی داشته به طوری که از مجموع گلخانه‌های گازدار شده ۱۲۶ گلخانه در سال گذشته و یک هزار و ۹۹۰ گلخانه در دولت تدبیر امید به شبکه گاز طبیعی متصل شده که مجموعاً ۴ درصد کل سوخت مصرفی استان را به خود اختصاص داده است.

دولتشاهی بیان کرد: این اقدامات موجب شده که شرکت گاز استان یزد رتبه سوم مصرف کشاورزی را در بین ۳۱ شرکت گاز استانی کسب کند.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش چشمگیر هزینه‌ی سوخت مصرفی و حذف هزینه‌های جانبی به ویژه حمل و نقل سوخت مایع، سودآوری و رونق فعالیت‌های کشاورزی با توجه به ارزان بودن گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت‌ها و همچنین افزایش کیفیت محصولات تولیدی با توجه به پاک بودن گاز از جمله فواید گازرسانی برای کشاورزان و صاحبان مراکز تولیدی است.

دولتشاهی عنوان کرد: هرگونه اقدام برای کاهش سوخت‌های آلاینده به معنای ایجاد محیط زیست سالم‌تر خواهد بود و با توجه به صنعتی بودن استان یزد تزریق گاز طبیعی به این بخش می‌تواند در حفظ و صیانت از محیط زیست تاثیر به سزایی داشته باشد.

میدانشاهی با اشاره به گستردگی استان یزد گفت: یکی از موارد قابل تامل در گازرسانی به گلخانه‌ها پراکندگی و قرار گرفتن آن‌ها در نقاط مختلف استان و به طور ویژه در مناطق بکر و خوش آب و هوا و کوهستانی است که بعضاً از لحاظ موقعیتی در مناطق صعب العبور قرار دارند لذا علی رغم مشکلات موجود گازرسانی به این بخش با رفع تمامی موانع ادامه داشته و نمی‌توان از نقش پررنگ گاز طبیعی در حفظ این مناطق به سادگی عبور کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد تصریح کرد: تعطیلی هر واحد تولیدی به معنی هدر رفتن حجم زیادی از سرمایه‌گذاری، بیکاری کارگران و افراد شاغل و جلوگیری از ایجاد سرمایه در گردش است.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه روند اخذ مجوز تأمین سوخت مایع و رفت و آمد مکرر تولیدکنندگان بخش کشاورزی بین ادارات گاز و پخش فرآورده‌های نفتی بعضاً طولانی است، شرکت گاز با علم به این موضوع و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی بر ضرورت تبدیل گاز مایع با گاز طبیعی تاکید داشت و توانست در این خصوص نیز کارگشا بوده و علاوه بر کمک به تولید کنندگان، در چرخش چرخ واحد‌های کشاورزی به ویژه در زمستان و ماه‌های سرد سال نقش مهم خود را ایفا کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار