معاون بهزیستی استان سمنان:

۲۲ کودک از سوی بهزیستی استان سمنان به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شد

امیرجان گفت: ۷۸ متقاضی در استان سال گذشته در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام کردند و بهزیستی ۲۲ فرزند را به متقاضیان دارای شرایط واگذار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ساره امیرجان معاون اجتماعی بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه زوج‌هایی که فرزند دریافت کردند از متقاضیان سال‌های قبل بودند به رسانه‌ها ابراز داشت: میزان ثبت نام متقاضیان فرزندخواندگی استان سمنان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش یافت.

او افزود: با توجه به شیوع کرونا و بمنظور تحقق دولت الکترونیک سامانه فرزندخواندگی به نشانی اینترنتی adoption.behzisti.net راه اندازی شد و متقاضیان باید کلیه مدارک و مستندات لازم را در این سامانه بارگذاری کنند و روند اجرای فرزندخواندگی در این سامانه قابل پیگری است. 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان ادامه داد: افراد واجد شرایط سرپرستی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت حمایت بهزیستی زن و شوهران بدون فرزند که حداقل ۵ سال از تاریخ ازدواج آنان گذشته است، دختران و زنان بدون شوهر و زن و شوهر دارای فرزند هستند.

امیرجان گفت: اگر زوج‌ها بنا به تشخیص پزشک قانونی بچه دار نشوند، نیاز به گذشت ۵ سال از زمان ازدواج نیست.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان گفت: متقاضیان کمتر از ۵۰ سال در اولویت واگذاری هستند و بهتر است افراد در سنین جوانی متقاضی فرزندخوانده باشند که مراحل واگذاری در زمان کوتاهتری انجام شود.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.