دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تنها در محل وزارت کشور انجام می‌شود.

سید اسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود تا ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و ساعت ثبت نام برای داوطلبان از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر خواهد بود.

او افزود: ستاد انتخابات کشور در دو طبقه وزارت کشور با حضور ۴۰ کاربر راه اندازی می‌شود و همزمان ۴۰ نفر از داوطلبان امکان ثبت نام دارند.

موسوی در تشریح فرآیند ثبت نام‌ها گفت: همکاران ما از بخش اجرایی و شورای نگهبان در ابتدا مدارک اولیه داوطلبان را بررسی می‌کنند و در صورتی که همه مدارک مورد نیاز وجود داشته باشد، به سراغ کاربران می‌روند.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: کاربران به سامانه جامع انتخاباتی وصل هستند و ثبت نام‌ها به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

موسوی در خصوص استفاده از اپلیکشین موبایلی برای ثبت نام داوطلبان گفت: برای انتخابات شورا‌های اسلامی و میاندوره‌ای مجلس از اپلیکیشن موبایلی استفاده شد و متقاضیان شرکت در آن‌ها توانستند با تلفن همراه خود این ثبت نام را انجام دهند و بدون نیاز به مراجعه حضوری ثبت نام خود را انجام دهند، اما در انتخابات ریاست جمهوری، الزام حضور داوطلبان در ستاد انتخابات کشور وجود دارد و همه داوطلبان ملزم به حضور در محل ثبت نام در مدت زمان تعیین شده هستند.

او در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ستاد انتخابات گفت: برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید کار‌هایی می‌کردیم که مردم با اطمینان خاطر کامل به محل‌های ثبت نام بیایند؛ برای این کار ابتدا بین کاربران فاصله ایجاد کردیم و در قدم بعدی برای آن‌ها شیلد‌های محافظتی قرار دادیم که حائلی بین کاربران و داوطلبان باشد.

موسوی افزود: از ظرفیت سامانه ماسک استفاده خواهیم کرد و اگر افراد مراجعه کننده به ستاد انتخابات درگیر بیماری کرونا باشند، از ورود آن‌ها به ستاد انتخابات جلوگیری خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات در پایان گفت: در تمام کشور ثبت نام تنها در وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور برگزار خواهد شد و در شهرستان‌ها هیچ محلی برای ثبت نام نامزد‌ها در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار