مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بر توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی با استفاده از شیوه‌های نوین و جلوگیری از آموزش گریزی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه انسان ذاتا به دنبال فراگیری علوم جدید برای توسعه فردی و اجتماعی با استفاده از شیوه‌های نوین انتقال مهارت است، پس ارائه آموزش‌ها به سبک قدیمی و سنتی سبب آموزش گریزی خواهد شد.

او با بیان اینکه حقوق شهروندی مستلزم نظام فناوری و اطلاعات قدرتمند است، افزود: اگر امروز به دنبال توسعه هستیم باید در پی انسان‌های توسعه یافته از نظر فرهنگی و اجتماعی و مدیریت شهری باشیم، بنابراین در برنامه ریزی‌های آینده شهری باید نقش فرهنگ عمومی بیشتر مورد توجه باشد.

سواعدی هدف از راه اندازی مرکز تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات را اجرای طرح متفاوت با آموزشگاه‌های آزاد در اجرای آموزش و انتقال مهارت عنوان کرد و بیان داشت: توسعه و عمران در شهر زمانی اتفاق می‌افتد که منابع انسانی شهرداری و افراد جامعه از لحاظ مهارتی توسعه پیدا کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه فرهنگ عمومی شهر نیازمند کلان برنامه است و با آموزش‌های تخصصی و فناورانه منابع انسانی محقق می‌شود، اظهار کرد: بار اصلی تحقق طرح شهروند الکترونیک و فرهنگ‌سازی آن بر دوش شهرداری‌ها است و می‌توان با همکاری دو جانبه با فنی و حرفه‌ای از این ظرفیت مهم استفاده حداکثری داشت.

سید محمد پژوهیده رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز بیان داشت: آموزش در شهرداری مغفول مانده و ساختار لازم را نداشته، ولی با استفاده از ظرفیت فنی و حرفه‌ای و راه اندازی مرکز تخصصی به دنبال رفع این نقیصه هستیم، ضمن اینکه آموزش‌ها باید مبتنی بر اهداف باشد و اگر بخواهیم تحول و توسعه داشته باشیم باید به مقوله آموزس توجه کنیم، البته تجهیزات بسیار خوب و مناسب در حال بروزرسانی است و می‌توان در ارائه خدمات بهتر آموزشی از آن‌ها استفاده بهینه کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.