کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از وقوع رگبار شدید باران و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌های فصلی در نواحی شمال، شرق و غرب اصفهان از امروز تا چهارشنبه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابراهیم هنرمند کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی در سطح استان تا پایان این هفته گفت: افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و رگبار بهاری و رعد وبرق به ویژه در مناطق غرب، شمال و شرق استان در سه روز آینده پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه بارش تگرگ در ارتفاعات و مناطق مستعد دور از انتظار نیست، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد به ویژه در مناطق شمالی و شرقی اصفهان از امروز تا روز چهارشنبه وجود دارد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه درباره ناپایداری‌ها و مخاطرات جوی امروز هشدار قرمز صادر شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال رگبار شدید باران، وقوع رعد و برق، وزش تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک به ویژه در نیمه شمالی و شرق استان، بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، جاری شدن روان‌آب محلی، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع، اختلال تردد در محور‌های مواصلاتی در این مناطق دور از انتظار نیست.

هنرمند ابراز داشت: به شهروندان مناطق شمال، شرق و غرب استان توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات اجتناب کرده و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع و یا حاشیه رودخانه‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر خودداری کنند.

او با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، اضافه کرد: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: کاشان با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین و میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار