معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از احداث خط اتوبوس BRT بلوار آیت‌الله بروجردی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،عباس حلوایی‌زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی برای تکمیل خط BRT بلوار آیت‌الله بروجردی امسال تصریح کرد: این پروژه از سال قبل آغاز شده است و در سه فاز حدفاصل انسجام تا میدان مرجعیت، از مرجعیت تا تقاطع مدافعان سلامت و در نهایت تا پردیسان در بلوار آیت‌الله بروجردی اجرایی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه حداقل عرض بلوار آیت‌الله بروجردی، ۷۰ متر شامل مسیر دوچرخه، پیاده‌راه، مسیر فضای سبز، انهار طرفین و سواره‌رو بوده و یک مسیر نیز برای آینده پیش‌بینی‌شده است، ابراز کرد: شاید هم‌اکنون به نظر برسد احداث اتوبوس BRT موردنیاز نباشد، اما به‌طور یقین با افزایش جمعیت پردیسان آن را در نظر گرفته‌ایم.

حلوایی زاده ادامه داد: این پروژه بالغ‌بر ۲۲ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد تا ۹ کیلومتر مسیر عملیات بتن‌ریزی و زیرسازی اجرا شود.

او با تأکید بر اینکه در این پروژه، خاکریزی انجام شده و بعد از اتمام مراحل نهایی وارد مرحله بتن‌ریزی می‌شویم، تصریح کرد: زمان‌بندی پروژه، ۱۲ ماه و تا دی‌ماه ۱۴۰۰ است که امیدواریم در کار تسریع شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نوسانات قیمتی را مورد توجه قرارداد و گفت: با توجه به افزایش قیمت سیمان و برخی گرانی‌ها، در روند اجرای طرح با مشکلاتی مواجه شدیم، اما خوشبختانه روند کار پیشرفت خوبی دارد.

حلوایی زاده یادآورشد: مسیری که پیش‌بینی‌شده تا تقاطع انسجام و میدان نماز است که با این اتفاق، حجم بالایی از ترافیک مسیر پردیسان مدیریت می‌شود، اگر فردوسی را نیز اتصال بدهیم، بار ترافیکی جمهوری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار