ساکی گفت: در یک سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به غیزانیه اختصاص یافت اما شکستگی لوله‌ها موجب افت فشار شدید در کمتر از ۱۰ روستا شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رسول ساکی بخشدار غیزانیه گفت: در یک سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستا‌های غیزانیه اختصاص یافت که طرح‌ها در ۳ فاز اجرایی و به بهره برداری رسیدند.

او با بیان اینکه عملیاتی شدن فاز ۴ نیز از سال گذشته آغاز شده است، افزود: پیش از اعتراض اهالی آبرسانی در ۲ فاز و به کندی پیش می‌رفت، اما پس از آن فاز سوم نیز افزوده شد و روستا‌های بیشتری تحت پوشش قرار گرفتند.

ساکی بیان کرد: هم اکنون هیچ روستایی در بخش غیزانیه وجود ندارد که به صورت ۲۴ ساعته یا ۱۸ ساعت در روز آب داشته باشد، اما این در حالی است که پیش از افتتاح شبکه تازه احداث در غیزانیه همه روستا‌ها فاقد لوله کشی و آب به صورت نوبت بندی؛ هفته‌ای یک نوبت بین ۳ تا ۶ ساعت وجود داشت که پس از اقدامات صورت گرفته وضعیت به مراتب بهتر شده است.

بخشدار غیزانیه با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های غیزانیه با توجه به جمعیت آن‌ها متفاوت است، اظهار داشت: در مواقعی ممکن است این آبرسانی با اختلال مواجه شود که طی چند روز گذشته نیز اهالی ۷ روستا شاهد افت شدید فشار آب بودند که دلیل آن شکستن لوله‌ها از سوی دامداران برای تامین آب احشام است.

این مقام مسئول با اشاره به تجمع روستاییان غیزانیه به دلیل همین افت فشار آب، ادامه داد: مسئولان بار‌ها به مردم وعده دادند که شکستگی‌ها را ترمیم می‌کنند و یا تانکر آبرسان ارسال می‌کنند، اما عملیاتی نشد و مردم نیز مقابل استانداری تجمع کردند، اگرچه در نشست دیروز استانداری شرکت آبفا مکلف شد تا ۳ نیروی آبدار برای روستا‌های دهستان غیزانیه بگمارد و ۸ تانکر نیز به صورت موقت تا رفع مشکلات شبکه آب اختصاص دهد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.