فدراسیون ورزش‌های همگانی از طرح‌های ملی خود با عنوان «بهار تندرستی» رونمایی کرد.

افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در گفت و گو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با مراسم رونمایی از پروژه بهار تندرستی که در ساختمان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: امروز ما در ساختمان وزارت ورزش و جوانان و با حضور نمایندگان وزارت ورزش از پروژه بهار تندرستی که اختصاصی فدراسیون ورزش‌های همگانی بود، رونمایی کردیم.

او ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های همگانی به عنوان یک رسالت ملی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا سرعت کم تحرکی‌هایی که در جامعه ما در حال افزایش است را کاهش دهد و بر اساس این راهبرد فدراسیون پروژه‌هایی را سازماندهی کرد که به عنوان مثال، امروز از لیگ یوگا در کشورمان رونمایی شد؛ لیگی که سعی خواهد کرد بیش از ۳ میلیون ورزشکار یوگا را درگیر یک فعالیت مستمر و مهم در این رشته کند.

ملایی افزود: در فدراسیون ورزش‌های همگانی علاوه بر این موضوع در حال انجام پروژه پیاده روی و ایجاد فرهنگ این موضوع در جامعه هستیم و سعی می‌کنیم زمینه مشارکت تمام مردم را در این پروژه‌ها بیشتر از قبل کنیم.

او ادامه داد: هدف ما این است که با تنوع بخشی به فعالیت‌های ورزش‌های همگانی متناسب با نیاز تمام اقشار جریانی را از مشارکت حداکثری مردم در این فرهنگ سازی عظیم داشته باشیم. احساس می‌کنم این همتی که برای مبارزه با کم تحرکی آغاز شده است، اگر استمرار داشته باشد می‌تواند آثار بسیار برجسته‌ای را در کاهش کم تحرکی در بحث ملی داشته باشد.

ملایی درباره تاثیر همه گیری ویروس کرونا روی ورزش‌های همگانی عنوان کرد: تعطیلی مراکز و باشگاه‌های ورزشی مشکلات زیادی را برای این رشته به وجود آورده است، اما ضرورت دارد که مردم به فعالیت‌های ورزشی خود با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه دهند.

او افزود: کمترین میزان انتقال بیماری کرونا در باشگاه‌های ورزشی بوده است؛ اگر کمی رعایت شیوه نامه‌ها را در باشگاه‌های ورزشی سخت گیرانه‌تر اجرایی کنیم، شاید اولین مکانی که می‌توان بازگشت مردم را به آن آغاز کرد همین باشگاه‌های ورزشی باشند و فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در صورت تایید وزارت بهداشت و درمان کاملا آمادگی برای اجرایی شدن این موضوع را دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار