دکترای علوم سیاسی از اهواز گفت: کاهش مشارکت در انتخابات موجب فاصله مردم با نظام سیاسی و کاهش پشتوانه مردمی آن خواهد شد.

محمد مدرسی دکترای علوم سیاسی در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مشارکت یکی از شیوه‌های حضور مردم در تعیین سرنوشت خویش و کشور بوده  و  از روش های مرسوم در نظام‌های مردم سالار انتخابات است مردم با مشارکت در انتخاب برخی مقامات و شخصیت‌های کشوری نقش مستقیم یا غیر مستقیم را تعیین و انتخاب می‌کنند.

او بیان داشت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات موجب دوام و بقای نظام سیاسی مستقر خواهد شد و بر مشروعیت و مقبولیت خواهد افزود علاوه بر آن ارتباط و به هم پیوستگی میان مردم و ارکان حکومت را تقویت خواهد کرد.

مدرسی افزود: حضور در انتخابات امنیت ملی کشور در عرصه داخلی و بین المللی را قوی‌تر می‌کند و اعتماد عمومی را افزایش خواهد داد و تغییرات و جابجایی اشخاص برای مناصب حکومتی و... به شکل مسالمت آمیزی صورت می‌گیرد.

دکترای علوم سیاسی از اهواز ادامه داد: شهروندان از حاشیه نشینی و انزوا به شهروندی فعال به مطالبه گر تبدیل می‌شوند و مطالبات قانونی خود را با رای دادن و مشارکت در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ابراز می‌کنند.

استاد دانشگاه فرهنگیان اهواز در پایان  اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب دوام و بقای نظام سیاسی و تقویت امنیت ملی خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.