رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: امروز اولین محموله ۳۰۰ هزار دز واکسن تحویل وزارت بهداشت داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد مخبر،  رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خصوص اولین رونمایی از تولید واکسن کوو ایران برکت گفت: ما به مردم قول داده بودیم که در اردیبشهت ماه یک میلیون دز واکسن تحویل وزارت بهداشت و درمان  بدهیم  که موفق شدیم اولین محموله و  پارت آن را که  ۳۰۰ هزار دز است امروز تحویل بدهیم. 

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بابیان اینکه این دو خط ظرفیت تولید سی میلیون دز واکسن در ماه تا پایان شهریور ماه امسال را پیدا می‌کند گفت: در اردیبهشت یک میلیون  دز و در خرداد ماه بین سه تا چهار میلیون دز و در تیرماه  ۱۲ میلیون دز و در مرداد به ۲۰ میلیون دز خواهد رسید و در شهریور نیز قادر خواهیم بود ۳۰ میلیون دز تحویل بدهیم.

 مخبر گفت: از مسیرهای دیگر تولید واکسن دنبال می کردیم  از قبیل دی ان ای، فایزر که خداروشکر  همه این ها به مرحله تست انسانی رسیده و تولیدشان در ستاد ایجاد شده است.

او در خصوص آزمایش‌های بالینی که تا کنون انجام شده که همزمان با  فاز  ۳ می‌شود، افزود: نتایج این کار تقریبا ۱۰۰ در صد مثبت بوده و تا امروز در فاز یک و دو ۱۰۰ درصد تاثیر  داشته  و امیدواریم در فاز۳  تاثیر صد در صدی بگذارد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.