دبیر شورای امنیت روسیه درباره برنامه آمریکا برای افزایش شمار سلاح‌های بیولوژیکی خود در کشور‌های دیگر هشدار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس،نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه  امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای اعلام کرد آمریکا توسعه سلاح‌های بیولوژیکی علیه کشور‌های مختلف را در دستور کار خود دارد.

او گفت: آمریکا در حال توسعه برنامه‌های تحقیقاتی بیولوژیکی فردی در بسیاری از کشور‌ها است و مجبور است این طرح‌ها را از طریق برنامه‌های مختلف مشترک و در قالبی با ماهیت صلح آمیز اجرا کند.

این مقام روس تاکید کرد: در سال‌های اخیر آمریکا و متحدان آن در ناتو به طور قابل توجهی تحقیقات بیولوژیکی را در بسیاری از کشور‌های جهان افزایش داده اند. آمریکا در حال تدوین برنامه‌های اقدام فردی برای هر کشور بر اساس نیاز‌های برنامه‌های بیولوژیکی ملی و در درجه اول برنامه‌های نظامی خود است.

پاتروشف افزود: این برنامه‌ها از طریق برنامه‌هایی مانند «مشارکت جهانی در برابر گسترش سلاح‌ها و مواد کشتار جمعی، تعهدات زیست شناختی مشترک و کاهش تهدید مشترک» در این کشور‌ها اجرا می‌شود.

رئیس شورای امنیتی روسیه ابراز نگرانی کرد چنین اقداماتی از سوی آمریکا و متحدان آن در ناتو در مرز‌های روسیه می‌تواند خطرناک باشد، زیرا میکروب‌های مهلک آزمایشگاه‌های آمریکا و ناتو واقع در نزدیکی مرز‌های این کشور می‌توانند به طور تصادفی در طبیعت رها شده و جان انسان‌های زیادی را هدف قرار دهد.

ماه گذشته نیز پاتروشف به روزنامه روسی کومرسانت اعلام کرد آمریکا در حال ایجاد آزمایشگاه‌های بیولوژیک بیشتر در سراسر جهان، به ویژه در نزدیکی مرز‌های روسیه و چین است. این مقام روس تصریح کرد که دلایل خوبی وجود دارد که باور کنیم سلاح‌های بیولوژیکی در این آزمایشگاه‌ها تولید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گفته رهبر : بایدقوی بشویم (علمی ، اقتصادی ، سیاسی ، نظامی ، ...) والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اون ساده لوحانی که به خیال خودشون برای کمک به مبارزه با سرطان نمونه ژنتیکی خودشونو در اختیار آمریکا قرار دادند حواسشون باشه به همراه خانواده‌هاشون جزو اولین قربانیهای تسلیحات بیولوژیکی آمریکا خواهند بود
آخرین اخبار