سرپرست جهاد کشاورزی دامغان گفت: سیلاب هفته گذشته در روستا‌های جنوبی شهرستان به زیرساخت‌های کشاورزی ۱۲ میلیارد و ۳۱ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر امامیون سرپرست جهاد کشاورزی دامغان گفت: وقوع سیلاب در ۱۵ اردیبهشت به زیرساخت‌های کشاورزی، باغ‌ها و قنات‌های روستا‌های حسینان، معلمان و سِیَنگ خسارت وارد کرد.

او ادامه داد: در پی بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در منطقه سرکویر شهرستان دامغان، تیم کارشناسی از مناطق سیل زده بازدید کردند که علاوه بر آن در پنج مرکز جهاد کشاورزی، کارگروه‌های فنی تشکیل و در این راستا به بررسی میزان خسارت احتمالی پرداختند.

امامیون اضافه کرد: سیل در مناطق جنوبی ذخایر آبی زیرزمینی را افزایش داد، اما خسارت مالی بسیاری به کشاورزان منطقه قهاب رستاق تحمیل کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی دامغان بیان کرد: در جریان سیلاب اخیر ۱۳ هکتار از اراضی زراعی، ۵ هکتار از اراضی باغی و ۵ رشته قنات در روستا‌های حسینان، سینگ، معلمان، رشم (تلخوی) و بندیخاب (تأمین کننده آب شرب روستا‌های حسینان و معلمان) دچار خسارت شد.

امامیون تصریح کرد: خسارت وارده به قنات‌ها براساس گزارش کارشناسان، ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خسارت وارد شده به اراضی باغی و زراعی سرکویر، یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال گزارش شد.

او از وارد شدن خسارت به ۱۶ بهره‌بردار گندم و ۱۲ بهره‌بردار جو در سیلاب اخیر اشاره کرد و افزود: خسارت وارد شده به ۹ هکتار اراضی گندم به ارزش ۳۳۸ میلیون ریال و ۴ هکتار اراضی جو به میزان ۱۱۳ میلیون ریال بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.