رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره انتخاب داور دربی تهران توضیحاتی را بیان کرد.

علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت داور دربی پایتخت و شانس اکبریان برای قضاوت در این بازی اظهار کرد: همه داوران در طول فصل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و  بر اساس توانایی، شانس قضاوت دربی پایتخت را دارند. داور مد نظر خود را به کمیته داوران پیشنهاد داده ایم و این کمیته داور دربی را فردا اعلام می‌کند.  

سهرابی درباره اعتراض مربیان تیم‌های لیگ برتری به قضاوت داوران گفت: اشتباهات داوری در همه بازی‌ها وجود دارند، اما در این مدت داوری‌ها خوب بوده اند و کمترین حاشیه را شاهد بودیم. اشتباهات داوران ما کمتر از سال گذشته بوده است. با وجود شرایط شیوع کرونا و  این همه مشکلات از عملکرد داوران رضایت داریم.  

رئیس کمیته دپارتمان داوری درباره این که مبلغ افزایش دستمزد داوران به حساب آن‌ها ریخته نشده است، بیان کرد: زمانی که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال قانونی را مصوب می‌کند، باید به امور مالی ابلاغ شود که تا کنون صورت جلسه جدید هیئت رئیسه به دستمان نرسیده است. علاوه بر این، هیئت رئیسه قبلی ۴۰ درصد حقوق داوران را افزایش داده که امور مالی فدراسیون فوتبال این مبلغ را به حساب داوران ریخته است. فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند که پرداختی‌ها به همه بخش‌ها را در زمان مقرر انجام دهد و داوران هم از این امر مستثنی نیستند.  

سهرابی درباره زمان ورود VAR به فوتبال کشورمان گفت: کار‌های ابتدایی ورود VAR به فوتبال ایران انجام شده است و منتظر تصمیم گیری هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستیم. آموزش داوران و نصب تجهیزات یک سال طول می‌کشد و  شاید امکان استفاده از VAR در بازی‌های  فصل بعد وجود داشته باشد.  

او درباره این که حضور خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران  به خاطر ۲ شغله بودن  غیر قانونی است، بیان کرد: نه، حضور همزمان افشاریان در هیئت فوتبال استان خود و کمیته داوران منافاتی با هم ندارد. اصفهانیان به مدت ۸ سال همزمان رئیس کمیته داوران و رئیس هیئت فوتبال استان خود بود و اگر تناقضی وجود داشت، به طور حتم فیفا به فدراسیون فوتبال تذکر می‌داد، اما این اتفاق رخ نداده است.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار