مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: اجرای ۱۵ طرح مهار سیلاب همزمان در منطقه پارس جنوبی در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ایرج خرمدل مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عنوان کرد: ۱۵ طرح به‌ منظور تکمیل مهار سیلاب و آب‌های سرگردانی که از سمت حوضه‌های آبریز بالادست به سمت تأسیسات پارس جنوبی سرازیر می‌شدند، عملیاتی شده است که با اجرای آن، همه آب‌ها به‌وسیله سد‌ها و کانال‌های هدایت سیلاب، مهار خواهند شد.

او هدف از اجرای طرح مهار و دفع سیلاب منطقه ویژه پارس را کنترل سیلاب‌های پارس جنوبی عنوان کرد، به‌ نحوی که تأسیسات پایین‌دست دچار خسارت نشوند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: تأسیسات صنعتی و پالایشگاه‌ها به‌ دلیل نبود این سد‌ها با مشکلات فراوانی در فصل بارندگی روبه‌رو می‌شوند که با دستور وزیر نفت و کمیته بحران این وزارتخانه، طرح مهار سیلاب در دو منطقه پارس یک(عسلویه) و پارس دو (کنگان) اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


خرمدل بیان کرد: اکنون این طرح‌ پیشرفت خوبی دارد و عملیات اجرایی آن‌ مطابق برنامه زمان‌بندی‌شده در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه مدیریت طرح‌های مهندسی و مدیریت‌های مناطق پارس یک و دو منطقه ویژه پارس بر اجرای این طرح نظارت دارند، ادامه داد: با اجرای طرح مهار سیلاب و فعال شدن ۲۷ سد تأخیری و همچنین با وجود ۸۰ کیلومتر کانال مهار سیلاب و ۲۰۰ زیر آبگذر، دیگر نگرانی در زمینه آسیب‌های احتمالی سیلاب به پالایشگاه‌ها و مناطق پایین‌دست در منطقه پارس یک و دو وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با بررسی‌های متخصصان این طرح با این سطح و با این حجم از کار، در مهار سیلاب رکورد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.