هنیه: غزه به وضوح و صراحت موضع خود را در یاری رساندن به قدس اعلام کرده است/ جبهه قدس، جبهه امت اسلامی، مسلمانان و آزادگان مسیحی است

رئیس دفتر سیاسی حماس طی سخنرانی خود با تاکید بر اینکه جبهه قدس، جبهه امت اسلامی، مسلمانان و آزادگان مسیحی است، گفت: غزه به وضوح و صراحت موضع خود را در یاری رساندن به قدس اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس طی سخنرانی خود درباره تحولات اخیر فلسطین و نبرد میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر این موضوع که ما همگی ایستاده ایم و از قدس، مسجد القصی و مرابطین مسجد دفاع می‌کنیم، بر مقاومت در غزه زمانی که اهالی قدس آن را ندا داد و به یاری قدس شتافت، درود فرستاد.

وی گفت: غزه به وضوح و صراحت موضع خود را در یاری رساندن به قدس اعلام کرده است.

هنیه با بیان اینکه ما مقابل فصل جدید از درگیری‌ها با دشمنان قرار داریم؛ در نبرد قدس ما پیروز شدیم، افزود : ما توانستیم جشن‌های متوهمانه صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی را به کامشان تلخ کنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: ملت فلسطین در نبرد قدس پیروز شده و رژیم اشغالگر را مجبور خواهد کرد تا موانع باب العامود را بردارد و با ملت خود از موضع اقتدار و قدرت سخن می‌گوئیم. ما دست برتر را داریم.

وی با بیان اینکه، ملت ما ثابت کرد که قدس محور اصلی نزاع است، اظهار کرد: ما به ندای هموطنانمان در قدس پاسخ گفتیم؛ چگونه می‌توانستیم در قبال قدس و مسجدالاقصی تعلل کنیم؟

هنیه با تاکید بر اینکه معادله تنهایی در قدس دیگر پایان یافته است، ادامه داد: معادله ارتباط دادن غزه به قدس، معادله ارتباط دادن مقاومت با هویت است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: قدس در قلب غزه و غزه در قلب قدس قرار دارد؛ این چیزی است که دست برتبر مقاومت اعلام کرد.موازنه قدرت جدیدی از قدس و مسجدالاقصی سربر آورده است.

وی ادامه داد: جبهه قدس، جبهه امت اسلامی، مسلمانان و آزادگان مسیحی است.

هنیه با بیان اینکه تمام تلاش‌ها برای عادی سازی، جعل واقعیت و نشر فرهنگ خودباختگی امروز در مسجدالاقصی از بین رفت، گفت: درود می‌فرستم به ملت‌های امت اسلامی که از انتفاضه در مسجدالاقصی حمایت کردند.

وی ادامه داد: از کشور‌هایی که مردم ما، قدس ما و مسجدالاقصی را یاری کردند تشکر می‌کنم، با مسئولین بسیاری در دنیا صحبت کرده و به آن‌ها گفتم که از قدس و مقاومت دست نخواهیم کشید.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: هیچکس نمی‌تواند حق بازگشت را از ملت ما بگیرد و هیچکس هم حق ندارد از این حق دست بکشد و مسئولیت تمام آنچه رخ می‌دهد متوجه دشمن صهیونیستی است.

هنیه افزود: آنچه تاکنون انجام داده ایم پیامی بود به اسرائیل که قدس را به باز نگیرد و با آتش بازی نکند، زیرا مقاومت برای همه گزینه‌های آمادگی دارد؛ چه تشدید تنش چه آرامش و آتش بس.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان گفت: از همه فرزندان فلسطین می‌خواهم تا متحد شوند و از تشکیلات خودگردان می‌خواهم تا هماهنگی‌های امنیتی را متوقف کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار