فرماندار شهرستان فیروزآباد با اشاره به ترددهای زیاد در محور فیرزآباد - شیراز گفت: مسئولان استان فکری به حال این جاده مهم و پرتردد شیراز کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین آرگیو فرماندار شهرستان فیروزآباد با حضور معاون عمرانی، مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان حوزه راه از روند پیشرفت فیزیکی قطعه ۲ و ۳ باند دوم جاده فیروزآباد به شیراز بازدید کرد.

او، گفت: روزانه ۱۰۵ دستگاه اتوبوس و یک هزار و ۲۰۰ تانکر حامل سوخت‌های صنعتی و نفت کوره از استان‌های دیگر در این حوزه تردد می‌کنند.

آرگیو، بیان کرد: ناوگان حمل و نقل باری از منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به شیراز مواد خطرناک از نوع گاز و مشتقات اکسید

کننده انتقال می دهد.

فرماندار شهرستان فیروزآباد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت جاده‌های دوطرفه و کوهستانی شهرستان هر لحظه احتمال واژگونی، نقص، انفجار این خودروها در محور پیش‌بینی می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد ادامه داد: فیروز آباد و شهرستان‌های جنوبی قطب کشاورزی استان  بشمار می روند  و بیشتر در زمینه انواع محصولات کشاورزی فعالیت دارد و حدود ۸۰۰ دستگاه کامیون از شش تن به بالا در این محور تردد می‌کنند که این مورد خود نیز یکی از تهدیدات مهم ترافیکی در این حوزه محسوب می‌شود.

او، با اشاره به اینکه حوزه گردشگری و تاریخی شهرستان فیروزآباد به لحاظ تاریخی و با توجه به اینکه از مناطق خوش آب‌ وهوا و پایتخت ساسانیان و مجموعه جهانی باستانی است، گردشگر بسیار زیادی دارد که این امر بار ترافیک محورهای مواصلاتی این شهرستان را بیش از حد تصور بالا می‌برد.

 قطعه ۳ باند دوم جاده فیروزآباد به شیراز به طول ۱۳ کیلومتر و نیم با شش تونل درمجموع به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر و ۴۰ پل بوده که مقرر  شد تا پایان امسال ۷ کیلومتر از مجموع کل ۱۳ کیلومتر، آماده بهره‌برداری است و زیر بار ترافیک می‌رود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار