مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: ناپایداری‌های جوی از نوع رگبار شدید و آبگرفتگی برای بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی از امروز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت : پیرو هشدار زرد هواشناسی در بیست و یکم اردیبهشت درباره ناپایداری‌های جوی از بیست و دوم تا بیست و چهارم این ماه، بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، پیش‌بینی می‌شود تا جمعه ناپایداری‌ها تقویت و تشدید شود.

او با اشاره به آغاز برخی ناپایداری‌ها از اواخر وقت امروز، تصریح کرد: رگبار شدید و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و احتمال صاعقه در سه روز آینده دور از انتظار نیست.

مصطفوی تاکید کرد: بارندگی در بعدازظهر امروز در تمام نقاط استان سمنان وجود دارد و امروز شدت بارش‌ها در نواحی شمالی شهرستان‌های شاهرود و دامغان بیشتر و از فردا شدت بارش‌ها در مناطق شمالی شهرستان مهدیشهر و گرمسار پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: آبگرفتگی و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال خسارت ناشی از باد و خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی و دامداری به دلیل رگبار و یا صاعقه با توجه به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش‌ها وجود دارد.

مصطفوی بیان کرد: محکم کردن سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل وزش باد شدید، تردد و توقف نکردن در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه‌ها و مصالح ساختمانی و لایروبی جویبارها، مسیل‌ها وآبراه ها، استحکام پوشش گلخانه‌ها از جمله نکات توصیه‌ای است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش ۱۰ تا ۲۵ میلی‌متر به صورت نقطه و تجمعی (مجموع بارندگی ثبت شده در این مدت در ایستگاه‌های باران سنجی) پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام /ح

برچسب ها: هواشناسی ، آبگرفتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار