تیم‌های فوتبال منچستریونایتد و لیورپول در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس رو در روی هم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در دیداری معوقه از هفته سی و چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (پنجشنبه) تیم منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان سرخپوشان لیورپول خواهد بود.

منچستریونایتد در ۳۵ بازی ۷۰ امتیاز کسب کرده و در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار دارد و لیورپول نیز از ۳۴ بازی ۵۷ امتیاز اندوخته و رتبه ششم را در اختیار دارد.

با شکست روز سه شنبه منچستریونایتد برابر لستر سیتی در ورزشگاه اولدترافورد، منچسترسیتی ۳ هفته پیش از پایان فصل به عنوان قهرمانی دست یافت و حالا تنها انگیزه منچستریونایتد در بازی‌های باقی مانده حفظ جایگاه دومی و انگیزه دیگر تیم‌های بالای جدول از جمله لیورپول، بهبود جایگاه خود و قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر و کسب سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا است.

شاگردان یورگن کلوپ که لقب مدافع عنوان قهرمانی را یدک می‌کشند در این فصل نتوانستند مانند فصل گذشته پرفروغ ظاهر شوند و از هفته بیستم به بعد بود که این مربی آلمانی پس از چند ناکامی پیاپی گفت اولویتش در ادامه فصل کسب جایگاه چهارم و حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده است، چیزی که هنوز تضمینی برای آن وجود ندارد.

با توجه به امتیازاتی که لیورپول کسب کرده و در فاصله تنها ۴ بازی باقی مانده این تیم تا پایان مسابقات لیگ جزیره، سرخپوشان بندر لیورپول برای کسب سهمیه رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا ماموریتی بسیار دشوار و شاید غیرممکن در پیش دارند. گرچه این تیم با کسب پیروزی ۲ بر صفر برابر ساوتهمپتون در دیدار روز شنبه، شانس اروپایی شدن خود را زنده نگه داشت و با شکست چهارشنبه شب  چلسی برابر آرسنال به هفته‌های آینده امیدوار باقی ماند.

شاگردان کلوپ باید بازی های باقی مانده خود را ببرند و  امیدوار باشند تیم های چهارم و پنجم جدول امتیاز زیادی از دست بدهند. فاصله قرمز‌های مرسی ساید با تیم چهارم جدول یعنی چلسی ۷ امتیاز است (البته با دو بازی کمتر) و علاوه بر چلسی، پیش روی خود وستهام را نیز به عنوان رقیبی سرسخت می‌بیند.

سوابق ۲ تیم

بازی امشب ۲۳۵ اُمین دیدار منچستریونایتد و لیورپول در تمام رقابت‌ها است، غول‌های مرسی ساید ۷۷ و منچستریونایتد ۸۹ بار پیروز شده اند.
منچستر یونایتد از ۱۵ بازی خانگی آخر برابر لیورپول در همه رقابت‌ها فقط در یک بازی شکست خورده و در ۱۴ بازی دیگر ۱۰ بار پیروز شده و ۴ بار مساوی کرده است. این تیم پس از مارس سال ۲۰۱۴ در ۸ بازی برابر لیورپول شکست نخورده است.

منچستر یونایتد و لیورپول در این فصل ۲ بار برابر هم به میدان رفتند که یونایتد‌ها یک بار پیروز شدند (در جام حذفی) و یک بازی دیگر نیز به تساوی کشیده شد. لیورپول در پنج سال گذشته هیچگاه در ۲ بازی پیاپی در همه رقابت‌ها برابر منچستریونایتد شکست نخورده است.

در رقابت‌های لیگ برتر منچستر یونایتد در ۹ بازی آخر با لیورپول فقط در یک بازی پیروز شده، ۶ بازی ۲ تیم به تساوی انجامیده و ۲ بار هم لیورپول موفق شده یونایتد‌ها را شکست دهد. شاگردان سولشر در پنج بازی گذشته خود برابر سرخپوشان مرسی ساید به پیروزی نرسیده و در این ۵ بازی سه تساوی و ۲ شکست داشته‌اند.

لیورپول در لیگ برتر از فصل ۱۴-۲۰۱۳ تاکنون موفق به پیروزی در اولدترافورد نشده است.

منچستریونایتد از ۶ بازی آخر خود در لیگ برتر ۴ پیروزی، یک تساوی و یک شکست داشته است.

لیورپول در ۶ بازی آخر خود در لیگ جزیره بدون شکست بوده و ۴ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده است.

من یونایتد در این بازی هری مگوایر را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. دنیل جیمز، فیل جونز و آنتونی مارسیال از دیگر بازیکنان مصدوم و غایب میزبان هستند.

لیورپول نیز جیمز میلنر و اوزان کباک را در دیدار برابر ساوتهمپتون به دلیل مصدومیت تعویض کرد و کلوپ گفته است زمان بازگشت آن‌ها به میدان نامشخص است.

ترکیب احتمالی منچستر یونایتد:

هندرسون وان، بیساکا، لیندلوف، بیلی، لوک شاو، فرد، مک تومینای، رشفورد، فرناندز، پوگبا، کاوانی

ترکیب احتمالی لیورپول:

آلیسون، الکساندر آرنولد، فیلیپس، ویلیامز، رابرتسون، فابینیو، تیاگو، واینالدوم، محمد صلاح، فیرمینو، سادیو مانه


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار