چهار طرح تولیدی و صنعتی در البرز توسط حجت الاسلام والمسلمین روحانی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،۹۴ پروژه زیربنایی و سرمایه گذاری با بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی قشم، چابهار، اروند، ارس و مناطق ویژه اقتصادی پیام و سلفچگان هم زمان با فرا رسیدن عید سعید فطر با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

مجموع ارزش پروژه‌های بهره برداری شده  در منطقه ویژه اقتصادی پیام یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و یک و نیم میلیون دلار و ۷ میلیون یورو توسط بخش خصوصی است.

واحد‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی، آرایشی بهداشتی، دارویی و غذایی، تجهیزات جانبی لوازم خانگی و نیروگاه تولید برق کوچک از جمله مهم‌ترین موارد قابل افتتاح در این منطقه است که این پروژه‌ها در مجموع در منطقه ویژه اقتصادی پیام اشتغال ۱۲۵ نفر را به همراه دارد.

۳۸ پروژه در منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسید که مهم‌ترین آن افتتاح واحد‌های الیاف کائولن، روغن مایع و شکلات و فرآورده‌های کاکائویی است.

۲۱ واحد صنعتی تولید کننده انواع محصولات سلولزی، سرامیکی، لوازم برقی، مواد غذایی، پوشاک، مواد شوینده و شیمایی، ۷ واحد کشاورزی تولیدکننده شیلات، صیفی جات، گل و دام و طیور و ۵ پروژه عمرانی و فرهنگی توسعه زیرساخت‌های صنعتی، ورزشی و انبارداری نیز از دیگر پروژه‌های به بهره برادری رسیده در این مراسم است.

ارزش سرمایه گذاری‌ها در پروژه‌های منطقه آزاد ارس ۱۷ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال و ۳.۷ میلیون دلار است که برای ۴۹۸ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

در منطقه آزاد اروند هم نیز ۷ پروژه به ارزش سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال، و ۱.۶ میلیون یورو بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

این پروژه‌ها امکان اشتغال ۹۰۷ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

پست برق ۴۰۰ مگاواتی و واحد جداسازی هوا (اکسیژن پلان) در شرکت فولاد جهان آرا، واحد تولیدی قطعات و ملزومات انواع دستگاه‌های خودپرداخت (پایانه فروش آنلاین)، مرکز نوآوری اروند تک، یک مجتمع تجاری و یک سردخانه دو مداره و واحد صنعتی تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی و کلید مینیاتوری، لوازم بهداشتی (عطر و ادکلن) و فیلتر خودرو از جمله پروژه‌هایی است که در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.

نادر ثناگو مطلق، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: این چهار طرح در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و ایمپلنت‌های فیزیوتراپی، تجهیزات مورد نیاز لوازم خانگی، تولید انرژی برق و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: برای راه اندازی این تعداد واحد تولیدی بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات بخش خصوصی هزینه شده است.

ثناگو مطلق با اشاره به این که با افتتاح این واحد‌های تولیدی زمینه اشتغال حدود ۱۲۵ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است گفت: طی یک سال گذشته برای دومین بار است که شاهد بهره برداری از واحد‌های تولیدی و صنعتی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری هستیم.

او افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها نامگذاری شده هدف مجموعه پیام بر این است تا با تسهیل گری و توسعه هر چه زیر ساخت بتواند شرکت‌های بیشتری در این منطقه کند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.