گلپایگانی گفت: کارکنان عملیاتی حفاری، سربازان خط مقدم تولید هستند که با تحمل مرارت‌ها برای پاسخگویی به نیاز‌های صنعت نفت بی وقفه تلاش می‌کنند.

حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه بازدید از مناطق عملیاتی در روز عید فطر و دیدار با کارکنان عملیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شرکت ملی حفاری ایران مهمترین نقش را در زنجیره تولید نفت و گاز ایفا می‌کند، البته عملکرد کارکنان سختکوش این شرکت در پیشبرد اهداف و برنامه‌های صنعت نفت قابل تقدیر ارزیابی و حفظ جایگاه و سهم سازمان در بازار کار حفاری اهمیت زیادی دارد.

او افزود: در صنعت راهبردی حفاری کارکنان عملیاتی به عنوان سربازان خط مقدم تولید در شرایط دشوار اقلیمی و مرارت‌های مختص کارکنان اقماری نظیر دوری از خانواده، با علاقه مندی و احساس مسئولیت با وجود محدودیت‌ها به خصوص همه گیری ویروس کرونا، بی وقفه در جهت پاسخگویی به نیاز‌های صنعت نفت، نهایت همت و تلاش خود را به گرفته اند.

گلپایگانی اولین اولویت شرکت در سال ۱۴۰۰ را توجه به نیروی انسانی، ایجاد رضایتمندی و انگیزش کارکنان، ارتقای دانش فنی از طریق آموزش و اصلاح ساختار منابع انسانی به منظور افزایش راندمان کار و بهره وری عنوان کرد و اظهار داشت: اولویت بعدی اهتمام ویژه به دارایی‌های فیزیکی از جمله ناوگان عملیاتی و خدمات جانبی صنعت حفاری است که در این زمینه می‌توان به نگهداری و تعمیرات، لجستیک، تامین به موقع قطعات و تجهیزات، کیفیت گرایی و پیشگیری از توقف‌های عملیاتی اشاره کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر برنامه ریزی برای بکارگیری نیرو‌های سازمانی براساس محل سکونت در مناطق عملیاتی بیان کرد: همسو با اولویت‌های پیش گفته، انجام کار در شرایط ایمن، کاربست شاخص‌ها و ضوابط ایمنی، استفاده از همکاران کارآمد، ماهر و متخصص در چارچوب اصل شایسته سالاری در انجام وظایف سازمانی اعم از صف و ستاد باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

او با اشاره به برنامه‌های صنعت نفت در توسعه میادین و اجرای پروژه‌های میدان محور در قالب EPD/EPC ادامه داد: برنامه‌های این شرکت مشارکت فعال در فرآیند کار پروژه ای، انجام کار براساس جداول زمان بندی شرکت‌های کارفرما، آماده سازی دکل‌ها و تعامل مستمر با متقاضیان خدمات حفاری و انجام کار جهادی در شرایط تحریم‌های ظالمانه است.

گلپایگانی بر تقویت آموزش فنی و تخصصی مورد نیاز شرکت در سمت‌های کلیدی سازمان تاکید و تصریح کرد: مدیریت منابع انسانی در گام نخست براساس شاخص‌های تبیین شده باید کارکنان زبده، نخبه، خلاق و علاقه‌مند با توانمند‌های شناخت موضوعات فنی و تخصصی را از میان مجموعه‌های عملیاتی را شناسایی تا پس از گذراندن دوره‌های آموزشی کاردانی و کارشناسی، آینده سمت‌های سرپرستی در بخش‌های عملیات، خدمات فنی و مهندسی، خدمات ویژه و سیالات را از نظر نیرو‌های کلیدی مورد نیاز تضمین کند.

جلال امیرجانی رئیس دستگاه حفاری ۲۵ فتح گفت: این دستگاه حفاری سنگین با توان ۲ هزار اسب بخار از اواخر سال ۱۳۸۸ به ناوگان ملی حفاری پیوست و در زمان حاضر تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۱ شرکت قرار دارد.

او با اشاره به اینکه این دستگاه، حفاری افزون بر ۲۰ حلقه چاه در گستره مناطق نفت خیز کشور را در کارنامه خود دارد، افزود: دکل ۲۵ فتح با برخورداری از کارکنان مجرب با سوابق عملیاتی ۱۵ تا ۳۲ سال کار عملیاتی هم اکنون برای تکمیل یک حلقه چاه در میدان نفتی اهواز بکارگیری شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.