زندانیان خراسان جنوبی تلاش می کنند با فراگیری مهارت چرخ های معیشت خود و دیگران را هنگام آزادی بچرخانند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  یک سال ونیم می‌شود که کارگاه خیاطی زندان با ۵۰ نفر آغازبکار کرده است که عمده تولیداتشان شلوار،  پیراهن و تشک است .

زندانیان توانسته اند با درآمدشان نان آور خانواده هایشان باشند.

یکی از زندانیان زندان مرکزی بیرجند گفت: ۱ ماه و نیم می‌شود این کار را آغاز کرده ام، ابتدا از خیاطی چیزی نمی‌دانستم، اما برایمان کلاس گذاشتند و آموزش دیدیم.

یکی از زندانیان گفت: ماهی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در می‌آورم و با این در آمد ، خرج خود، خانواده و اجاره خانه ام تامین می‌شود.

پای شلوارهایشان به پایانه مرزی ماهیرود و به دست همسایگان افغانمان هم رسیده است 

زندانی دیگری گفت: بیشتر تولیدات را تحویل خانواده هایمان می‌رویم یک سری را خودشان و یک سری را به  پایانه مرزی ماهیرود می‌رسانند تا آنجا به فروش برسد.

برای بیرون رفتن و شروع زندگی متفاوت هم برنامه داشتند

یکی از آن‌ها گفت: بعد از آزاد شدن  می‌خواهم حرفه خیاطی را ادامه می‌دهم و اگر کمکم کنند تا چند چرخ دیگر بگیرم می‌توانمهم به چند نفر دیگر آموزش دهم و هم کمک خرجی برای من باشد.

این محصولات علاوه بر فروش توسط خود زندانیان و خانواده هایشان در فروشگاه حامی بنیاد تعاون زندانیان استان هم قابل فروش است.

در ۷ مرکز مرگز نگهداری زندانیان استان هم اکنون ۴۵ درصد زندانیان سرکارند که شامل ۹۷۸ زندانی را تحت پوشش داریم.

اشتغال زندانیان راهکاری مناسب برای فراگیری حرفه و شغل در دوران محکومیت است عامل مهمی که می‌تواند از بازگشت مجدد زندانیان  جلوگیری کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.