نجاتگر یکم های پایگاه امداد جمعیت هلال احمر اسدآباد گفت: با وجود نجاتگرانی توانمند، پایگاه امداد اسدآباد از برترین پایگاه‌های امدادی در کشور است.

محمدمهدی هاشمی، نجاتگر یکم جمعیت هلال احمر اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، به مناسبت هفته‌ی هلال احمر گفت: وجود نجاتگرانی توانمند، پایگاه امداد جاده ای جمعیت هلال احمر اسدآباد از برترین پایگاه‌های امداد جاده ای در کشور کرده است.

او دلیل اصلی ورود به حوزه امداد خدمت به خلق خدا دانست و افزود: امدادگری علاوه بر اینکه شغل است باعث آرامش روحی انسان نیز می شود.

هاشمی ادامه داد: با وجود سختی‌های که این کار داشته و از لحاظ روحی، فکری و جسمی فرد را درگیر می کند لذت دوچندانی نیز دارد که اوج آن در زمانی ست که مصدوم یا مصدومینی را احیا کرده و نجات می‌دهیم.

هاشمی افزود: نجات و برگرداندن یک فرد به زندگی اگر عمر او بر دنیا باقی باشد دلیلی کافی برای ورود به این دنیای پرهیجان است.

او درباره سخت‌ترین عملیات که تاکنون در آن شرکت کرده است گفت: اعزام به سرپل ذهاب در ساعات اولیه‌ی حادثه‌ی زلزله به همراه سه دوست دیگر از همکاران، آن هم به عنوان اولین شهرستان و اولین استان معین پاسخ به این سوال تلخ است.

این امدادگر اهل دیار سیدجمال ادامه داد: شرایط حاکم بر منطقه، تقریبا متضاد با دوره‌های آوار برداری بود که دیده بودیم و شهر غرق در خاک و گرد و غبار بود و صدایی جز صدای جیغ و داد و گریه و آژیر آمبولانس به گوش نمی رسید و صدایی‌هایی که می شد گفت ندای رنج مردم حادثه دیده هستند.

هاشمی افزود: با وجوداین لحظات غم انگیز، صدای آمبولانس ها، امید را در دل مردم باشرف کُرد به جریان می‌انداخت.

او درباره تلخترین صحنه‌ی سخت‌ترین ماموریت خود گفت: در آغوش گرفتن دو فرزندِ یک خانواده توسط پدر و مادری که خودشان را سپرِ عصاره‌های زندگیشان کرده بودند تا آوار بر روی فرزندانشان ریخته نشود، مِهرِ اصیلِ پدر و مادر را نمایان می کرد، اما متاسفانه این حلقه‌ی عاشقانه و احساسات پاک آن در زیر تَلی از خاک دفن شد تا در گوشه‌ی ذهن من نیز بعنوان تلخ ترین صحنه ثبت شود.

این امدادگر اضافه کرد: علیرغم مشاهده صحنه‌های غم انگیز هیچ وقت متاثر شدن در حین هیچ عملیاتی نتوانسته روند امدادرسانی و نجات در بین من و همکارانم را کند کند.

هاشمی درباره بهترین راه برای کاهش حوادث جاده‌ای را احترام گذاشتن به قوانین راهنمایی و رانندگی دانست و بیان کرد: اکثر نجاتگران شهرستان علاوه بر نجاتگری از مربیان تخصصی امداد و نجات در بخش‌های مختلف تخصصی جاده، تخصصی آواربرداری، امداد و کمک‌های اولیه، اقدامات تخصصی، اقدامات پیش بیمارستانی و سایر دور‌های دیگرهستند که خوشبختانه باعث شده مربیان شهرمان در استان زبانزد دیگر شهرستان‌ها باشند و مهارت این دوستان عزیز باعث شده است پایگاه امداد و نجات گردنه اسدآباد در سال‌های گذشته جزو پایگاه‌های نمونه و برتر کشور معرفی شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.