کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان گفت: امروز در برخی مناطق افزایش ابر، بارش‌های رگباری و وزش تندباد‌ها به همراه گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر به تدریج شاهد افزایش ابر خواهیم بود، گفت: برای امروز افزایش ابر، وزش تندباد‌ها به همراه گرد و خاک در شرق، جنوب شرق، بارش رگباری باران در برخی مناطق استان پدیده غالب است.

او افزود: در مناطق مستعد نیز احتمال بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

 سلاجقه تصریح کرد: دیروز بیشترین بارش در شهرستان بافت با ۸ میلی متر گزارش شده است.

او با اعلام اینکه احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد و مردم باید از رفتن به ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌های فصلی خود داری کنند گفت: از فردا بارش‌ها رگباری و مخاطرات آن در استان کم می‌شود واز روز دوشنبه روند تدریجی افزایش دما در سراسر استان شروع می‌شود.

سلاجقه افزود: در حالی که مردم منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با ۴۳ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته اند، لاله زار با دمای ۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار