تشنگی، حکایت همسایگان سد کارون/ وقتی جرعه‌ای آب از آن‌ها دریغ می‌شود

سریال کم آبی در روستا‌های خوزستان حقیقتی تلخ و قصه‌ای بی پایان است، اما چرا روستا‌ها در همسایگی سد کارون ۳، سهمی از آب ندارند؟

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کم آبی، بی آبی، قطع آب، آبرسانی با تانکر و... عناوین اخبار داغ این روز‌های شبکه‌های خبری است، روستا‌ها چه در جوار آب باشند و چه کیلومتر‌ها از آب دور باشند، اهالی آن‌ها سراب می‌بینند و هر روز باید چشم انتظار باشند تا تانکر‌های سیار آبرسان وارد شوند و آب مورد نیاز خود را تامین کنند.

از آنجایی که رشته قصه آبرسانی با تانکر در روستا‌های خوزستان سر دراز دارد، حالا باید قصه تلخ قطع و نبود آب در روستای بارانگرد شهرستان باغملک و مناطق اطراف آن را بخوانیم، همان مناطق که سد کارون ۳ در کنار آن‌ها قد کشید، پر آب شد، اما برای آب رساندن به آن‌ها خساست کرده و جرعه‌ای از آن‌ها دریغ می‌کند.

محمد نجاتی پور فرماندار باغملک در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به بررسی مشکلات مجتمع آبرسانی بارانگرد و روستا‌های تابعه آن با حضور فرزان عباسیان مدیرعامل آبفای خوزستان و جمعی از مسئولان شهرستان، اهالی محلی و شورا‌ها و دهیاران گفت: برطرف نشدن مشکل مزمن شبکه آبرسانی بارانگردجای تاسف دارد.

او با اشاره به تنگنا‌ها و محدودیت‌های فنی و نبود شرایط مکان یابی مناسب و نیز کوتاهی‌های آبفای استان رفع اساسی مشکل آبرسانی را به تعویق انداخته است، افزود: اما با پیگیری‌های مستمر نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی و دستور ویژه استاندار خوزستان، تصمیمی به منظور حل کوتاه مدت و بلندمدت شبکه آبرسانی اتخاذ شد.

نجاتی پور اجاره ۲ حلقه چاه کشاورزی و اختصاص ۵ تانکر آبرسان سیار را از جمله تصمیم‌های کوتاه مدت در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت:، اما تصمیم مهم و اساسی احداث شبکه آبرسانی جدید به طول ۱۷ کیلومتر و اتصال به شبکه آب مال اقا است که با کمک ۴ اداره آبفای معین در سطح استان به مدت ۲ماه اجرا و انشاءالله مشکل برای بلند مدت مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی آب رو از کارون بصورت پنهانی انتقال میدن، نباید انتظار داشت که وعده ها به موقع محقق بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
واویلا، چطور ممکنه منطقه ای بدون آب باشه، اونم در کنار سد؟؟؟؟؟