رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد از احداث تقاطع غیر هم‌سطح زکریای رازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: احداث تقاطع غیر هم‌سطح زکریای رازی در دستور کار قرار دارد و این پروژه شهر را یک قدم به سمت تکمیل رینگ میانی پیش خواهد برد و پیش بینی می‌شود این پروژه عمرانی تا شهریور ماه سال جاری به اتمام رسد.

او افزود: تقاطع‌های غیرهمسطح از الزامات شهر‌های بزرگ برای مدیریت سواره‌ها و پیاده‌ها هستند و چنانچه در کمترین میزان و موثرترین نقاط اجرا شوند می‌توانند سهم به سزایی در افزایش کیفیت پارامتر‌های ترافیکی شبکه حمل و نقل شهری داشته باشند.

عباسی ادامه داد: کاهش تداخلات ترافیکی، ایمنی بیشتر، سهولت در حرکت و کاهش تأخیر برای وسایل نقلیه و بهبود زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و تولید آلاینده‌های زیست محیطی از جمله مزایای آن‌ها می‌تواند باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه در شهر یزد این تقاطع‌های غیر همسطح در طرح‌های بالادست بر روی رینگ میانی لحاظ شده است، اظهار کرد: رینگ میانی شهر یزد از تقاطع بلوار جمهوری اسلامی و استقلال آغاز شده و یک شاخه آن بلوار استقلال، بلوار دهه فجر و بلوار مدرس و شاخه دیگر آن بلوار جمهوری، بلوار پاکنژاد، بلوار باهنر و بلوار دانشجو را در بر می‌گیرد و نهایتا در میدان شهدای محراب این دو شاخه دوباره به هم می‌رسند.

او افزود: اکثر تقاطع‌های غیر هم سطح روی رینگ میانی شهر شکل گرفته است که آخرین آن‌ها پروژه بزرگ خلیج فارس بود که سال ۹۸ به بهره برداری رسید. معدود موارد باقی مانده مثل تقاطع غیر همسطح مقابل کارخانه افشار در بلوار جمهوری یا تقاطع بلوار دهه فجر با خیابان خیام طراحی شده و در دستور کار قرار دارد و زیر گذر زکریای رازی هم از جمله این موارد است.

عباسی در پایان خاطر نشان کرد: مدتی است به دلیل افراط در پروژه‌های سواره محور و بی توجهی به پیاده ها، در بین بدنه روشنفکری بازخورد‌های منفی در خصوص این نوع از پروژه‌ها شکل گرفته، اما باید پذیرفت که راه حل افراط، تفریط نیست و سواره‌ها بخشی از واقعیت شهر هستند که عدم توجه به زیرساخت آن ها، مشکلات و تبعات جبران ناپذیر زیست محیطی، اقتصادی و ... را به دنبال داشته و حتی شعار پیاده محوری بدون مدیریت سواره‌ها تحقق پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار