مدیر روابط عمومی کتابخانه‌های آستان قدس رضوی گفت: مستند میراثی از سناباد با هدف معرفی تاریخ هزار ساله کتابخانه، مرکز اسناد و موزه‌های آستان قدس رضوی و نفایس تاریخی آن ساخته شد.

محمد جواد قوی مدیر روابط عمومی کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: تولید مستند میراثی از سناباد از سال ۹۸ آغاز شده است و در آذر ۹۸ اولین پوستر آن با امضاء تولیت رونمایی شد؛ فصل اول این مستند در شبکه‌های خراسان رضوی و جام جم ۱، ۲، ۳ در نوروز ۱۴۰۰ پخش شد همچنین فصل دوم این مستند به زودی از شبکه‌های ذکر شده پخش خواهد شد.

او افزود: هدف از ساخت این مستند معرفی مجموعه سازمان کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مردم و همچنین محققان خارج از کشور بوده است که این مستند به بررسی ریز و جزء به جزء نسخ خطی مخازن، همه تالار‌های موزه‌ها و خدمات در این مجموعه پرداخته است.

مدیر روابط عمومی کتابخانه‌های آستان قدس رضوی ادامه داد: از اول انقلاب تا قبل از ساخت مستند میراثی از سناباد هیچ برنامه جامعی برای معرفی کتابخانه آستان قدس رضوی ساخته نشده است.


بیشتر بخوانید


قوی بیان کرد: در مورد معرفی موزه‌های قرآن به بررسی قدمت آثارو نوع تذهیب آن‌ها در این مستند پرداخته که در این امر از تمامی اساتید  استفاده شده است؛ همچنین در رابطه با معرفی گالری استاد فرشچیان با هماهنگی و اجازه خود استاد از صحبت های یکی از شاگردان استاد فرشچیان استفاده کرده ایم.

او تصریح کرد:  مستند میراثی از سناباد بنا به درخواست شبکه‌های پرس تی وی و العالم دارای زیرنویس عربی و انگلیسی است  و بعضی از قسمت‌های این مستند با زبان انگلیسی و زیر نویس فارسی است که این امر باعث انعکاس بهتر از سمت شبکه‌های خارجی شده است.

مدیر روابط عمومی کتابخانه‌های آستان قدس رضوی تأکید کرد: این مستند به صورت کامل تولیدی و بدون استفاده از آرشیو است.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
من این مستندو دیدم خیلی معرکس