مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : کالا‌های پرمصرف در ماه مبارک رمضان مورد بازرسی کارشناسان استاندارد قرار گرفت .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کالا‌های پرمصرف در ماه مبارک رمضان مورد بازرسی کارشناسان استاندارد قرار گرفت، گفت : در این طرح ضمن بازرسی از ۵۱۵ واحد صنفی، تعداد ۹۰ نمونه از کالا‌های پرمصرف خوراکی نیز جهت ارزیابی کیفی به آزمایشگاه ارسال شد.

او گفت : به منظور تامین ایمنی و سلامت مصرف کنندگان، سالم‌سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالا‌های بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد از ابتدا تا پایان ماه مبارک رمضان، این اداره کل طرح نظارتی ویژه خود را از بازار مصرف اقلام غذایی تشدید نمود.

او افزود: در این بازرسی‌ها، کارشناسان اداره کل استاندارد با حضور در مراکز صنفی سطح استان به بررسی سلامت و صحت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد، آدرس کارخانه و سایر اطلاعات مندرج روی کالا می‌پردازند.

نیازی افزود: به صورت تصادفی به نیابت از مردم اقدام به خرید اقلام پر مصرف با هزینه سازمان، جهت ارزیابی انطباق کالا می‌نمایند که در صورت مغایرت کیفی این کالا‌ها با استاندارد‌های ملی مربوطه نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام و با متخلفین مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

نیازی ادامه داد: نظارت بازرسان این اداره کل به صورت مستمر از واحد‌های تولیدی و بازار مصرف استان صورت میگیرد و مردم نباید نگرانی بابت کیفیت کالا‌هایی که دارای علامت استاندارد هستند داشته باشند لذا مصرف کنندگان محترم هنگام خریدکالا به کد ده رقمی درج شده در زیر نشان استاندارد دقت نموده و می‌توانند با ارسال آن به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اعتبار واحد تولیدی و اصالت کالا مطلع شوند.

او ضریب نفوذ استاندارد بین واحد‌های تولیدی استان را ۱۰۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: اکنون ۶۳۰ واحد تولیدی با یک هزار و ۲۸۰ فرآورده با ویژگی‌های مختلف تحت کنترل و پایش مستمر اداره استاندارد قرار دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.