استاندار همدان گفت: براساس گزارش ستاد ملی کرونا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان روند ابتلا به ویروس کرونا در این استان به شدت نزولی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد روند نزولی کرونا در این استان تداوم داشته باشد البته تداوم این وضعیت نیازمند استمرار توجه مردم به شیوه نامه‌های بهداشتی است.

او اظهار داشت: علت ابتلای ۹۸ درصد افراد به ویروس کرونا شرکت در اجتماعات و تماس درون خانگی است یعنی در صورت حضور نیافتن مردم در اجتماعات، به حداقل رساندن روابط خانگی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی،  برای مهار کرونا مشکلی وجود ندارد و کار آسان می شود.

استاندار همدان اظهار داشت: شاخص سرایت پذیری کرونا در این استان به ۷۳ صدم درصد کاهش داشته است که این آمار نوید بخش بوده با این وجود انتظار می‌رود روند کاهش آمار‌ها سبب عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی نشود.

شاهرخی از دستگاه‌های مسئول، مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و فرمانداران خواست نظارت جدی بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشند همچنین کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا پیوسته بر رعایت دستورالعمل ها تاکید کنند.

او ادامه داد: هر چند اکنون وضعیت همه شهرستان‌های این استان نارنجی است، اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای بهبود شرایط و رفتن به شرایط زرد همچنین فراهم شدن زمینه فعالیت مشاغل و صنوف مختلف الزامی است.

استاندار همدان بیان کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی حدود ۴۵ هزار نفر در این استان با تزریق واکسن علیه کرونا واکسینه شدند و این تزریق‌ها بر اساس سند ملی واکسیناسیون و طبق نوبت بندی صورت گرفته است.

شاهرخی اعلام آمادگی همدان برای تزریق روزانه ۲۵ هزار دوز واکسن را خبر مسرت بخشی دانست و ابراز امیدواری کرد با تامین واکسن مورد نیاز در آینده‌ای نزدیک بتوان مردم را علیه این بیماری واکسینه کرد.

همه ده شهرستن استان همدان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار