مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: میزان تردد خودرو‌ها دیروز نسبت به روز پنج شنبه، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

ایمان محرابی نیا مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه نسبت به ۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ماه تردد بین استانی بین وسایل نقلیه ۲ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: براساس آمار، بیشترین کاهش‌ تردد‌ها مربوط به استان‌های کرمان با ۱۳ درصد، هرمزگان با ۹ درصد و سیستان و بلوچستان با ۶ درصد بیشترین میزان کاهش‌ها را داشته‌اند.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور اظهار کرد: بیشترین میزان تردد‌ها هم مربوط به استان گلستان با ۱۳ درصد افزایش، اردبیل با ۱۲ درصد، فارس با ۱۰ درصد و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰ درصد افزایش بوده است.

محرابی نیا توضیح داد: میزان تردد خودرو‌ها هم دیروز (جمعه) نسبت به روز پنج شنبه ۱۲ درصد افزایش داشته است که سهم وسایل نقلیه سنگین هم ۱۲.۸ درصد بوده و اوج تردد‌ها هم بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ بوده و کمترین میزان تردد‌ها هم بین ساعت ۴ تا ۵ بوده است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور توضیح داد: بیشترین انباشت خودرو‌ها هم مربوط به تهران و مازندران بوده که در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۳ اردیبهشت ماه ۳۴ هزار و ۸۳۴ تردد بوده که بیشترین آن مربوط به ۴ شنبه ( ۲۲ اردیبهشت ماه) بوده است.

محرابی نیا بیان کرد: بیشترین تردد‌های صورت گرفته با پلاک‌های تهران و البرز در استان‌های تهران، البرز، قم، مازندران، قزوین، مرکزی و اصفهان دیده شده است.

او یادآور شد: در استان مازندران هم در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۳ اردیبهشت ماه، ۲۰ هزار و ۴۴۶ وسیله نقلیه ثبت شده که بیشترین حجم خودروی انباشت شده با پلاک غیر بومی مربوط به استان‌های تهران، البرز، گلستان، خراسان رضوی، گیلان و اصفهان بوده است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان اینکه بیشترین وسیله نقلیه انباشت شده هم در استان گیلان در همین بازه زمانی حدود ۱۷ هزار و ۷۲۹ وسیله نقلیه بوده که مربوط به ۲۲ اردیبهشت ماه بوده است، افزود: بیشترین پلاک غیر بومی دیده شده در این استان هم مربوط به تهران، البرز، مازندران، قزوین، اردبیل و اصفهان بوده است.

محرابی نیا در پاسخ به این سوال که چرا با وجود محدودیت‌های اعمال شده شاهد ترافیک‌های سنگین در بسیاری از مسیر‌ها بوده‌ایم، گفت: محدودیت‌ها از ساعت ۱۴ روز سه شنبه آغاز شده بود و بنابراین با توجه به آنکه تاریخ‌های مقایسه مربوط به ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه بوده است بسیاری از تردد‌ها پیش از ایجاد محدودیت‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار