سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا شرکت گوگل را به دلیل حذف بی دلیل یک نرم افزار از اندروید اتو، ۱۰۲ میلیون یورو جریمه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا شرکت گوگل را به دلیل انجام یک اقدام ضد رقابتی و نادرست 102 میلیون یورو جریمه کرد. علت اعمال این جریمه سنگین اجازه ندادن گوگل برای باقی ماندن یک برنامه خودرویی ساخته شده توسط شرکت انل در سیستم اندروید اتو است. شرکت گوگل در حال حاضر بیش از دو سال است برنامه JuicePass که یک نقشه مسیر یاب نسبتا قوی برای سیستم عامل اندروید اتو است را از دسترس خارج کرده و کاربران را محدود به استفاده از گوگل کرده است.

در بیانیه‌ای که سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا منتشر کرده آمده است که این رفتار ممکن است روی سایر شرکت‌های سازنده نرم افزار ویژه اتومبیل‌های برقی نیز تاثیر بگذارد و باعث از بین رفتن انگیزه این شرکت‌ها شود. به این ترتیب شرکت‌های کوچک نمی‌توانند برای توسعه اتومبیل‌های برقی تلاش کنند و عملا خودروهای این حوزه از دور رقابت خارج خواهند شد.

جریمه گوگل

درخواست سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا از گوگل

سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا در نامه خود علاوه بر اعلام جریمه شرکت گوگل، از این شرکت درخواست عرضه مجدد برنامه JuicePass را در سیستم عامل اندروید اتو کرده است. از مهم‌ترین عملکردهای این نرم افزار می‌توان به پیدا کردن و رزرو جایگاه‌های EV موجود در اطراف راننده است و به کاربران امکان مشاهده جزئیات مربوط به این موارد را می‌دهد.

شرکت گوگل نیز در پاسخ به این تصمیم ایتالیا اعلام کرده است که گوگل همواره به فکر سلامتی کاربران خود به خصوص در حین رانندگی است و این نرم افزار را به دلیل خطرناک‌ بودن برای راننده از سیستم عامل خود حذف کرده است. با این حال باید منتظر بود و دید شرکت گوگل چه تصمیمی در قبال نظر سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.